dimecres, 18 de juliol del 2012

Volta al Perdido 4rt dia de 6: Refugi de Góriz- Tallón 3146m.- Refugi de Sarradets.

05-07-2012.- Avui ens aixequem amb el dia núvol i plujós. Tota la nit ha estat plovent i les previsions eren de millora durant el dia.
Hem estat una estona esperant a veure si parava, i quant a afluixat una mica ens hem decidit a sortir a fer la ruta prevista per avui, que era el traspàs de refugi fins a Sarradets i a més els pics del Tallón i els 2 Gabietos.
Al final el dia sens a complicat, pel Circ de Góriz ens ha caigut un bon xàfec i amb bastant calamarsa, ens hem tingut que refugiar en una cova.
Després a anat plovent suau però sense cap vista, molt tapat.
A la Brecha hem pensat d'anar cap el refugi, però com era molt d'hora hem decidit anar cap el Tallón, no hem vist rés, ha fet molt fred i ens ha pedregat un munt. Hem avortat els Gabietos i anat cap el refugi.

Refugi de Góriz- Circ de Góriz- Coll de Millaris- Coll del Descargador- Cova Gelada de Casteret- Brecha de Rolando- El Tallón- Brecha- Refugi de Sarradets.

07:44 (0'0km) 2200m.- Sortim del Refugi de Góriz cap el NO per una senda ben marcada.
Només sortir hem de passar el barranc de Góriz, el riu porta força aigua i hem d'anar avall a buscar un pas.
Remuntem i seguim el senderó.
08:34 Portem 2'5km i ens està caient un bon xàfec, comença a pedregar i busquem una cova.
09:01 Afluixa i seguim la ruta amunt a l'esquerra.

09:14 (3'6km) 2433.- Coll de Millares, girem cap el nord, seguim pujant suau seguint fites, després gira al oest.

09:37 (5'2km) 2535m.- Passem per damunt del Coll del Descargador.
Anem amunt cap el nord a buscar la Cova Gelada.

10:14 (5'6km) 2598m.- Cova Gelada de Casteret. Bonica cova tancada per una tanca.
Al seguir el camí trobem una pala de neu una mica gelada, anem a buscar el pas més baix i decidim posar-nos els grampons.
Passem la pala i seguim cap el nord.
Arribem al Paso de los Sarrios, un pas equipat amb cadenes per ajudar a passar la gelera, quant cal. Passem per sobra de la neu entre la roca.

11:12 (7'3km) 2800m.- Brecha de Rolando. Fa molt vent, fred i plou, a més a més no es veu res. Ens pensem que fem, i com es d'hora decidim anar cap el Tallón.
Una bona palissa de fred, vent i pedra com si ens clavessin agulles tota l'estona.

12:15 (9'2km) 2146m.- Cim del Tallón. Foto de rigor i sortim corrent.
Decidim, amb bon criteri, tornar i deixar els Gabietos per un altre ocasió. La tornada es feixuga i si no fos pel GPS no sabríem per on fer-la.

12:58 (11'0km) 2805m.- Brecha de Rolando.
No es veu res, no sabem per on es baixa al refugi. Trobem el senderó cap al oest, passem la Glacera de la Brecha i seguim avall.
13:25 (11'8km) 2587m.- Refugi de Sarradets. Petit refugi guardat i bàsic.
Estem tots mullats i gelats.
Ho deixem tot i anem a fer un cafè amb llet i coca per escalfar-nos.
Més tard ens donen la llitera. Ens relacionem, trobem un grup de joves d'entra 70 i 80 anys de Manresa que ens expliquen i aconsellen. Bona gent.
També coneixem una parella de Aranda del Duero que ens vol acompanyà demà a fer la ruta.
De tant en tant s'obre una mica i sortim a fer alguna foto del bonic paratge.