diumenge, 1 de juliol del 2012

La Pica d'Estats, aproximació fins l'Estany de Sotllo.

19-06-2012.- Després de molts intents de fer la Pica i tenir que deixar-ho anar per moltes circumstàncies, unes per mal temps, altres per perill d'allaus i també per mala predicció, hem pogut fer-la i per duplicat.
He de dir que avui, també hem estat a punt de deixar-ho.
Al sortir de casa i havia previsió de que plouria i que aniria millorant al vespre i els dies successius.
Hem anat fins el poble d'Alins i no ha deixat de ploure, hem esperat una estona a veure si parava, al no parar hem seguit amunt, Àreu i tota la pista fins l'aparcament de la Molinassa, està bastant lluny.
A les 19:00 agafem tots el bartols i anem cap el refugi, al passar pel costat, pensem d'anar a dormir dalt al llac, ja que la previsió es de que te que parar de ploure.
Tot el camí plovent, i cada vegada més (ni una foto).
Arribem a les 21:00 hem tardat dues hores, la tenda mullada, la roba mullada, les motxilles, els sacs, les esterilles, tot mullat.
Plantem al tenda mullats en un bon lloc, menys mal.
Ens posem dins esperant que pari, però no!
Ens mengem una llauna d'ensalada de pasta, i ens fotem dins el sac.
Tota la nit plovent, a més a més augmenta el vent ratxejat. No podem dormir en tota la nit, patint de que no s’emportés la tenda, l'aiguat es important.
L'aigua corre per tot arreu, les 3, les 4, les 5 i a les 6 sembla que pari de ploure.
Esperem una estona i a quarts de 8 sortim de la tenda, el cel s'està obrint, ens posem la roba tota mullada, condicionem la tenda i els estris, ens fem un cafè en llet calentet amb dues magdalenes, que bo!
A les 8 i quart sortim cap a la Pica. Això ho explicaré demà.

19:02 (0'0km) 1772m.- Sortim del pàrquing de la Molinassa. pugem per darrera el rètol i seguim pel camí.
Als 300m. girem a l'esquerra i passem el riu per un pont de fusta. Seguim recta amunt, trobem una cruïlla però seguim recta cap el Refugi de Vallferrera. Es un camí a trams empedrat.

19:15 (1'0km) 1820m.- Refugi de Vallferrera, girem a la dreta amunt per un camí que puja fort fent siga sagues, està una mica trencat.

19:30 (1'5km) 1969m.- Cruïlla de camins, hi ha un pal indicador, anem a l'esquerra cap l'estany de Sotllo i la Pica.

19:55 (2'5km) 2089m.- Ull! Aquí hi ha una cruïlla amb fites a l'esquerra, segueix el Gr.
Nosaltres seguim recta, es més fàcil però hi ha una desgrimpada que es complica una mica si vas amb pes o no estàs acostumat a fer-ho.
Seguim pujant pel Barranc de Sotllo, Plans de Sotllo i fins l'estany.

21:00 (5'0km) 2321m.- Abans d'arribar a l'estany a la dreta hi ha un turonet amb unes proteccions de pedres per bivaquejar, que es on parem la tenda.
Si es vol travessant tot el Llac, al final hi ha una bona esplanada per acampar. Nosaltres amb la pluja no ho varem ni veure fins l'endemà.