diumenge, 15 de juliol del 2012

Volta al Perdido1er dia de 6, aproximació: Pradera Ordesa- Clavijas de Cotatuero- La Fraucata- Refugi de Góriz.

02-07-202.- Avui iniciem la ruta d'una setmana que fem cada any.
Aquest any ens hem proposat fer quasi tots els tresmils de la zona del Monte Perdido, son 19 a la cara sud que els hem repartit en 4 dies, a part el dia de pujada que farem les Clavijas de Cotatuero i el de baixada que farem les de Soaso.
Sortim de Tarragona i en menys de 4 h. ens plantem a Torla. Prenem alguna cosa i comprem un entrepà per la ruta.
Anem a agafar l’autobús que ens portarà a la Pradera de Ordesa, durant l'estiu no es pot pujar amb els cotxes particulars, on iniciem l'excursió.
Fa un dia solejat i amb bona temperatura.
Pradera d'Ordesa- Clavijas de Cotatuero- Cic de Cotatuero- La Fraucata- Barranc de Góriz- Refugi de Góriz.
11:16 (0'0km) 1304m.- Sortim del pàrquing de la Pradera d'Ordesa i ens dirigim cap a l'interior de la vall pel Gr-11, al km trobem un indicador a l'esquerra que ens mostra cap a Cotatuero.
El camí al principi puja suau i es boscós, després s'empina més.
12:06 (3'7km) 1661m.- Aquí a la dreta del camí veiem la cascada de Cotatuero i la Fraucata, i trobem un pont que ens portaria cap a la vall d'Ordesa per la faja de Petazals.
Seguim amunt a l'esquerra ara més empinat i pedregós.

12:37 (5'7km) 1934m.- Arribem al peu de les Clavijas de Cotatuero.

La Fraucata
Es una via ferrada equipada amb cables i ferros a la paret. Ens posem els arnesos per seguritat i pugem.
Ens traiem els arnesos i ens arrimem a la cascada, pugen diverses grades amb cascadetes i seguim el camí fins dalt.
13:13 (6'4km) 2032m.- Circ de Cotatuero. Anem cap el fons i parem a esmorzar 15'.
Al final a la dreta hi ha un camí amb fites que puja cap a la faixa superior de la Fraucata.
Vistes espectaculars de la Vall d'Ordesa cap el sud i de la Brecha de Rolando i els seus pics cap al nord.
Donem tota la volta a la muntanya del Tobacor disfrutant de les bones vistes i el bon temps.
Planeja bastant i a la cara est baixa suau i progressiu cap el barranc on es divisa el refugi a l'altre costat.
Hem d'anar bastant al fons per baixar, passar el barranc i pujar cap el Refugi.
Ens vigilen
16:35 (16'7km) 2166m.- Arribem al Refugi de Góriz.
Anem a confirmar la reserva, deixem les coses i descansem una estona.
A estat un dia profitós i bonic. A les 7 a sopar i a les 10 a dormir.
Demà serà un altre dia.
Mapa 3D:
Distància: 16,75 km.
Dificultat: Mitja, per les Clavijas.