dimecres, 11 de juliol del 2012

Pic Rodó de Canalbona 3004m, Punta Gabarró 3115m, Pica d'Estats 3143m

21-06-2012.- Segon dia de la zona de la Pica.
Aquesta nit ja he dormit una mica més, al menys no ens ha plogut ni ha fet vent, el Paco no ha dormit gaire.
Es l’equinocci d'estiu, el dia més llarg i la nit més curta de l'any.
El cel s'ha anat obrint i a mitja nit hem pogut veure els estels.
Semblava una finestra oberta damunt nostre i tot el voltant una mica ennuvolat. He fet algunes fotos, però amb la meva càmera es veu tot negre.
Hem sortit amb les colchonetes i hem estat una bona estona veient el cel, no feia gens de fred.
Pel matí ens hem aixecat d'hora ja que la ruta era llarga i teníem que tornar a casa.
Hem recollit tot menys la tenda, ho hem posat tot dins, hem fet un cafè amb llet i amunt.
La previsió avui era de fer el Rodó i el Gabarró, i tornar pel mateix lloc.
Al final hem fet també la Pica per la cresta del Gabarró ja que quant hem pujat per la pala final cap el coll abans del llac gelat, estava molt empinat i la neu en no gaire bones condicions. Per evitar el perill de lliscament, hem anat a la Pica i baixat per la ruta clàssica.

Estany de Sotllo- Estany d'Estats- Coma Gelada- Port de Riufred- Pic Rodó de Canalbona 3004m- Punta Gabarró i Punta Bessona 3115m- Pica d'Estats 3143m- Port de Sotllo- Estanys- Barranc de Sotllo- Refugi Vallferrera- Pàrquing Molinassa.

06:55 (0'0km) 2324m.- Sortim de l'Estany de Sotllo, anem amunt avui no hi ha tanta aigua i podem passar el riu bé.
07:24 (1'1km) 2389m.- Passem el pont de fusta cap a la dreta, seguim fins el Estany d'Estats, el bordegem per la dreta.
Al primer barranc que trobem anem amunt a la dreta, al començament 4 pedres i ja ens posem els grampons.
Pala de neu total, abans d'arribar al estanyet ens desviem a la dreta ja que baixa bastant aigua per la canal i la neu dels costats es pot enfonsar.
Passem per darrera un turó i girem a l'esquerra.
Passem per dalt el llac i enfilem per la pala amb forta pendent, piolet i molt cuidado.
Deixem el Pic de Canalbona a la dreta i anem a l'esquerra fins la cresta. Ens traiem els grampons i enfilem amunt a l'esquerra per un pedregal.
Passem per damunt del Estanyet de la Conca Gelada fins el Port de Riufred, seguim amunt.

09:31 (3'8km) 3005m.- Pic Rodó de Canalbona, seguim per la cresta, baixem una mica i enfilem cap el segon tresmil.

10:00 (4'3km) 3114m.- Pic de Gabarró i Punta Bessona, dos piquets junts separats per una canal de neu.
Punta Bessona
Pic de Gabarró
Aquí es on decidim anar a fer la cresta de la Pica per no baixar per la forta pala de neu que hem pujat.
Cresta de la Pica
Baixem el collet i anem amunt per la cresta, només te un pas una mica aeri i un pas PD no gaire complicat amb pocs agafadors. Després bastant fàcil.
10:33 (4'6km) 3143m.- Pica d'Estats. Quatre fruits secs unes fotos i avall.
Baixem per la via tradicional. Primer pel senderó pedregós, i al arribar a la neu ens posem els grampons i trenquem a l'esquerra, avall. Baixem per la vall i abans de l'estanyet girem amunt a l'esquerra cap el Port.

11:35 (6'2km) 2893m.- Port de Sotllo.
Anem avall per l' Estany d'Estats i l'Estany de Sotllo on arribem a les 13:00.
Aquí acabem de recollir tots els estris, tenda etc. que hem deixat.
A les 13:40 seguim avall pel Barranc de Sotllo.
Passem pel refugi de Vallferrera i anem fins l'aparcament.
15:37 (13'9km) 1817m.- La Molinassa, arribem al cotxe i donem per acabada l'excursió.