diumenge, 1 de juliol del 2012

Cresta del Verdaguer 3131m., La Pica d'Estats 3143m. i Montcalm 3077m.

20-06-2012.- Després de tots els esdeveniments que varem explicar ahir, avui comença el dia més bé, al menys no plou, al cel es veuen clarianes i la perspectiva es que millori el dia.
Després de no poder dormir en tota la nit per la forta tempesta ens decidim a anar cap a la Pica.
Teníem previst fer els 4 pics, els 3 fets més el Sotllo, però al final al arribar  al coll de Sotllo se’ns ha fet una mica pesat veure la tartera i tenir que pujar.
A més a més teníem tota la roba i els estris mullats a la tenda, el cel es veien alguns núvols i volíem arribar aviat per veure si ho podíem assecar i endreçar.

Estany de Sotllo- Estany d'Estats- Port de Sotllo- Cresta del Verdaguer- Pic de Verdaguer 3133m- Pica d'Estats 3143m- Coll de Riufred- Pic de Montcalm 3077m- Coll de Riufred- Port de Sotllo i avall.

08:17 (0'0km) 2348m.- Sortim de l'estany de Sotllo, la ruta va pujant suau, el temps va millorant.
Després de l'estany, trobem el riu que ve de la Coma que baixa molt ple d'aigua i amb força per les pluges de la nit, i no podem passar.
El remuntem fins trobar un lloc on fent una mica d'equilibri i saltant passem sense mullar-nos massa.
Per no baixar altre vegada per tornar a remuntar, passem per darrera el turó i baixem per l'altre banda, anem a buscar el camí que es veu baix.
08:47 (1'3km) 2404m.- Arribem al pont de fusta, el camí va pels dos costats, decidim no creuar-lo i anar per la nostre esquerra amunt.
La decisió ha estat bona, ja que a la part alta, al l'estany, trobem gent que han anat per la dreta i per tornar a creuar el riu s'han tingut que mullar.
Per l'esquerra puja més, per la dreta es més planer, es la ruta habitual, si no hi ha aigua.

08:53 (1'5km)  2443m.- Estany d'Estats, seguim amunt per l'esquerra.
A la cota 2500 decidim posar-nos els grampons ja que la neu ja es continua i el terreny s'empina més.
Entre una i altre cosa 20' més tard continuem amunt.
Una pala empinada ens porta fins el Port de Sotllo.
10:18 (3'5km) 2888m.- Port de Sotllo.
Ens traiem els grampons, guardem el piolet i els pals, i anem a la dreta a fer la cresta del Verdaguer.
No es gaire complicada, alguna grimpadeta, algun pas que has de mirar per on passar i poca cosa més.

11:15 (4'3km) 3131m.- Pic del Verdaguer, 5' quatre fotos i seguim.
Baixem al collet i seguim recta amunt cap a la Pica.
11:25 (4'5km) 3143m.- La Pica d'Estats, després d’haver tingut que anular varies vegades per qüestions diverses, per fi l'hem fet.
Anem fins la punta sud-est per veure els cims que farem demà. Veiem la cresta que ve del Gabarró i un noi que estava allí ens va dir que no tenia gaire més dificultat que la del Verdaguer, ens va anar molt bé aquesta informació.
Gabarro i cresta
Ens recreem una estona, mengem alguna cosa, fem unes fotos i a les 11:54 baixem cap el coll, girem a la dreta i anem cap el Coll de Riufred al peu del Montcalm. Una pujadeta empinada i pedregosa i un llom pla ens porta cap el cim.

12:25 (5'8km) 3077m.- Pic de Montcalm, vistes, fotos i agafem neu pel camelback ja que estem secs completament.
D'aquí al coll de Riufred i recta avall fins quasi el llac de la Cometa d'Estats, aquí girem amunt SO fins el Port de Sotllo.
13:24 (7'5km) 2888m.- Port de Sotllo. La previsió era fer el pic de Sotllo, però se’ns fa molt pesat tenir que pujar ara la tartera i decidim tirar avall.
Demà ens queda un altre jornada de muntanya exigent.
Quatre fruits secs, grampons i avall per on hem pujat, Estany d'Estats, Estany de Sotllo, aquí ens toca buscar pas al riu, anem fins la desembocadura al llac, Paco es descalça i passa, Jo salto com puc, i cap a la tenda.

15:09 (10'9km) 2372m.- Arribem a la tenda i arrangem tot el material. Estenem tot lo mullat, sequem la tenda per dins i sota i ho posem tot a ventilar.
Lo millor es que no va ploure, encara que ho semblava i ho vam secar tot.