dissabte, 10 de juliol del 2010

Carros de Foc 1: Espot- Refugi J. M. Blanc (Preparació, material i aproach)

28-06-2010.- El dia d'avui sortim de Tarragona per traslladar-nos al poble d'Espot per iniciar Carros de Foc. La previsió es que el temps sigui bo durant la setmana però per les tardes hagi núvols d'evolució amb pluges.
Sortim de Tarragona a les 8:00 h. i després de 4 h. de viatge arribem a Espot. A les 12 mengem un entrepà. A la una ens disposem a iniciar la pujada pel GR en direcció al Refugi J M Blanc per tal de passar la nit i iniciar l'endemà, a primera hora, la ruta circular.
Hem decidit fer 6 Etapes incloent 5 pics, un cada dia, menys l’últim dia que farem la baixada fins a Espot per anar cap a casa.
Dels tres companys que teníem que anar només hem quedat el Paco i Jo, ja que el Julià s'ha escaqueixat, rajat o trencat, segons com es vulgui mirar.
Hem preparat la motxilla amb un pes d'uns 8.5 kg., hem tingut que posar algunes coses de més, que per l’època de l'any semblen necessàries i que d'aquí a 15 dies ja no farien falta. La setmana passada va nevar i va fer falta tot i més.

LA LLISTA:
Lo utilitzat:
- documentació
- diners
- xancles (al refugi en tenen)
- tovallola
- sac de dormir (llansol)
- bastons
- GPS
- carregadors i piles
- botes de trekking
- 2 mitjons (hem anat rentant)
- 2 pantalons desmuntables
- 2 calçotets (hem anat rentant)
- 3 samarretes de màniga curta (hem ant rentant)
- xubasquero o capelina
- gorra d'estiu
- ulleres de sol
- grampons
- piolet
- necesser: raspall de dents, pasta, crema solar, gel, loció per mosquits, taps d'orelles

Lo necessari per l’època encara que no s’utilitzi:
- guants
- samarreta màniga llarga o polar fi
- Jaqueta de muntanya

- estrips
- compe ampolles
- fil i agulla

Iniciem la ruta. Al agafar la motxilla pesa 1 tona, cosa que durant els dies successius la sensació va disminuint, no el pes real.
Els pensaments encara son de ciutat, feina, família, que poc a poc hem d'anar deixant per gaudir bé dels nostres destins.
Camí frondós

El caminet es frondós amb no massa desnivell en general, amb el brogit del riu i aigua brollant per tot arreu.
Estany de Lladres
Primeres neus

Anem fent fotos i fent-nos a la idea del que ens anirem trobant durant tots aquests dies, tranquil•litat, natura, paisatges espectaculars, i també del esforç controlat.
Estany Tort de Peguera, al peu del Refugi
Estany Negre, a 400m. del Refugi

Tardem 2h. 38' en arribar al Refugi J. M. Blanc, amb molta tranquil•litat. Des de baix el poble posa 3h. 30', però no es tarda tant.
La primera impressió del refugi es un paratge paradisíac, col•locat al mig del Estany Tort de Peguera com una península amb aigües clares i veient la neu a les muntanyes, als 400m està l'Estany Negre amb aigües que reflexa les muntanyes mig emblanquinades.
Refugi Josep Maria Blanc

Deixem les coses, ens donen llitera i esperem l'hora de sopar, a les 7 de la tarda. El sopar de quantitat i qualitat la suficient, està bé i no es passa gana.
Després de sopar una volteta per la zona i a les 10h. s'apaguen els llums i tots a dormir.

Mapa 3D:

Estany Tort de Peguera
Refugi J. M. Blanc
Estany Negre

1. Muy bien explicado Manel.Me apunto esta ruta para pasar una semanita en Veranito con la Dona