dimecres, 28 de juliol del 2010

Carros de Foc 7: Refugi de Colomina- Refugi J. M. Blanc- Espot

04-07-2010.- Tristament arribem a l’últim dia de la travessa. La setmana ha passat volant.
Avui no farem cap pic ja que hem de fer la baixada a Espot i després anar a Tarragona.
Experiència excepcional, però encara queda un dia i l'hem de disfrutar.
L'etapa d'avui es bonica i no massa difícil, només te el Pas de l'Os i el Coll de Saburó, després te tota la tendència a baixar.
Esmorzem a les 7, fem la ultima tertúlia i ens acomiadem d'alguns companys que hem anat trobant durant aquests dies.
Recollim els trastos i ens disposem a sortir.
Bé, anem a pams.
Sortim del Refugi de Colomina a les 7,30 h.
Refugi de Colomina
Es surt recta cap al est pel mateix camí que hem arribat.
Als 100 m trobem una cruïlla amb un indicador, l'agafem a la dreta i rodegem l'Estany de Colomina per un senderó pedregós, segueix el GR. Continuem pel marge esquerra del Estany de Mar i al final s'enfila pel Pas de l'Ós, un sender bastant dret i que acaba amb unes escales de pedra.
Pas de l'Ós
Des d'aquí la vista es magnifica dels dos llacs que hem passat, amb el refugi al fons i emmarcats entre muntanyes mig nevades, i per l'altre banda l'Estany de Saburó que està bastant buit.
Estany de Colomina i Estany de Mar amb el Refugi de Colomina al mig, al fons
Seguim pel costat dret de l'Estany de Saburó, després pugem fort directa cap a la Collada de Saburó 2667m.
Al arribar dalt veiem l'Estany del Cap de Port encara mig glaçat i nevat, al fons la Vall d'Espot i les muntanyes per darrera, es meravellós.
Estany de Cap de Port
Ara més planer, seguim baixant per un senderó pel costat dels Estanys de Llastra, el de la Coveta, el Estany Negre de Peguera, fins l'Estany Tort de Peguera.
Estany Tort de Peguera i Refugi J. M. Blanc
Passem pel Refugi J. M. Blanc, ens refresquem i seguim primer per pista i després al arribar a l'Estany de Lladres per sender cap a Espot.
Al cap d'una estona ens desviem a l'esquerra cap el riu de Peguera, es magnífic, per dins el bosc amb cascades espectaculars i basses d'aigua, val la pena desviar-se.
Riu de Peguera
Tornem al camí més avall, ja directa cap a Espot.
Paco
 Manolo
Abans d’arribar-hi baixem a la dreta al riu, ens rentem, ens canviem de tot i fem l'entrada al poble.
Ens fotem un bon dinaret i sobre les tres ja marxem cap a casa.
Una bona setmana, desconnectant de tot i tothom, amb bones vistes, natura per tot arreu, paisatges canviants pedra, gespa, bosc, llacs, neu, rius, cascades, muntanyes àrides i nevades, i tranquil·litat, molta tranquil·litat amb bona companyia.
Bé dons, s'ha acabat, a esperar una altra ocasió, ja sortirà.