dilluns, 26 de juliol del 2010

Carros de Foc 5: Refugi Ventosa- Pic de Contraix 2958 m.- Refugi d'Estany Llong

02-07-2010.- Refugi bastant nou, habitacions de 10 persones. Per la nit ha tronat i ha plogut una mica, però el matí es clar.
Ens hem aixecat com cada dia i hem esmorzat a les 7. Per esmorzar hi ha una mica de self service i el cafè que te'l donem a la barra.
Hem descansat bé i estem preparats per fer la ruta més alta del nostre recorregut. Pensàvem fer la Punta Alta que des el 3000 més proper que tenim però les condicions de neu no ens ho aconsellen. Decidim fer el Pic de Contraix, així tampoc ens desviem gaire del nostre recorregut. Hi ha incertesa general per si faran falta grampons o no per fer el Coll de Contraix, però con que nosaltres ja els portem doncs no ens preocupa.
recollim els trastos i sortim. Quasi sempre som els primers que sortim cada dia per lo que ens toca obrir camí.
També som dels pocs que ho fem diferent, ja que em pics i allarguem la ruta, ja va bé.
Sortim del Refugi sobre les 7'30h. deixem baix l'Estany Negre.
Refugi Ventosa i Calvell
Només sortir ja es veu al final el Coll de Contraix entre dos columnes de pedra. Ens dirigim directa allí.
Coll de Contraix al fons entre roques
Passem a la vora dels Estanys Xic i Gran de Colieto, anem per senderons i prats, després hem d'anar saltant per blocs de pedra durant una bona estona. Quant anem arribant al peu del Coll comencem a trobar neu, per sort no està gaire glaçada i marca bé la petjada.
Neu al peu del Coll
Quant s'empina força decidim posar-nos els grampons. Es un pujada molt dreta i ens dona seguretat.
Pujant el Coll, quasi dalt
Al arribar dalt el Coll veiem l'Estany de Contraix al altre banda, es bastant gran i encara està gelat.
Estany de Contraix bastant glaçat
Des del mateix coll ens dirigim a la dreta cap el Pic, hi ha molta neu i la pendent es va enfilant poc a poc.
Enfilant cap el Cim del Pic de Contraix
La pujada es fa llarga i una mica tècnica ja que hem de utilitzar grampons i piolet, el desnivell es important i hem de fer un pas horitzontal on hi ha una zona rocosa cosa que dona perill si tenim una relliscada.
Per fi arribem dalt i ens relaxem una mica abans de baixar. Ara toca pensar per on fer-ho ja que pel mateix lloc que hem pujat no ens atrevim.
Fem tota la cresta que baixa cap el Coll de Sarradé, hem d'anar saltant de roca en roca fins baix.
El Coll i la pala estan plens de neu fins baix l'Estany de Contraix. Decidim baixar per aquí, hi ha molta pendent però no hi han roques.
La neu està una mica tova i no s'agafa bé. Faig una relliscada de 15 o 20m i el piolet no s'agafa, al final paro. Ara l'hi toca baixar a ell, a mi ja em falta menys, ja ja, uf!.
Coll de Sarradé per on decidim baixar, aquí he lliscat
Al arribar baix continuem per la neu, ara molt relaxats, els millors moments de tota la ruta, després de l’estrès que hem passat sembla que anem surant.
Venim de dalt de tot
El coll de Sarradé al mig, a la dreta del tot el Pic de Contraix
Anem seguint tota la Vall de Contraix. Trobem una estació meteorològica, després un senderó pedregós i planer, i després una baixada forta fins baix el Barranc.
Vall de Contraix, venim de dalt de tot
Arribem a una caseta que ens pensem que es el Refugi, però es la Centraleta.
Travessem el riu per un pont i girem a l'esquerra per una pista que ens porta fins el Refugi de l'Estany Llong.
després de deixar-ho tot, i refrescar-nos una estona, ens anem d’excursió cap el Estany Llong, on hi han uns grans prats, vaques i aigua a dojo.
Entre vaques, aigua i muntanyes
Avui he fet un banyet complert, cab i tot. Està molt gelada però va bé.
Ara a espera el sopar i a dormir després de fer la tertúlia amb els companys del refugi.