diumenge, 11 de juliol del 2010

Carros de Foc 2: Refugi J. M. Blanc- Pic de Monestero 2881 m.- Refugi Ernest Mallafré- Refugi d'Amitges

29-06-2010.- Pensàvem que no dormiríem bé, però la nit ha estat bona. Ens ha costat una mica dormir ja que no portem gaire cansament i el canvi de llit sempre es nota. Els taps una meravella, sempre hi ha qui ronca. M'he aixecat a l'alba i he fet un parell de fotos, baix us han posaré alguna. Ens despertem a les 06:30 i baixem a esmorzar a les 7 h. L'esmorzar no està malament, es tipus self service que agafes el que vols.
Tren d'Alba

Sortim a les 07:46, poc a poc i amb paciència ens dirigim per una pista cap el Estany Negre, pugem i baixem un turó, passem per un pont i per una presa escalada i seguim pujant per un senderó.
Sortida del Refugi J. M. Blanc

A la poca estona trobem l'Estany de la Llastra,
el camí marca a l'esquerra que volta el llac (també si arriba), nosaltres anem a la dreta pugem pel costat d'una cascadeta i ens dirigim directe al Coll de Monestero, encara queda neu. Passem 1 km per una glacera de neu i a les 09:37 arribem al Coll. Des de aquí es veu Els Estanys Gran i Petits de Peguera gelats.
Pas de neu cap el Coll
Des de el Coll el Pic de Monestero

Busquem unes roques i deixem les motxilles. Ens dirigim cap el Pic de Monestero, i amb 30' ja som dalt.
Des de dalt es veuen llacs glaçats, els Encantats i serres, valls i muntanyes.
Pic de Monestero

Mitja hora més i ja som baix.
Recollim les motxilles i baixem per l'Espatlla de Monestero, bastant empinat, amb terra solta i lliscant. Després es suavitza una mica i seguim primer amb alçada i després pel costat del riu de Monestero.
Estany de Monestero

A les 12:56 arribem al Refugi Mallafré. Mengem un entrepà i  una cola i mig hora més tard sortim cap a l'Estany de Sant Maurici. Passem el Pont de l'Olla, arribem a la caseta d'informació i agafem la pista cap el Refugi d'Amitges.
Per a mi aquest tram es el menys bonic de tota la ruta ja que es tot pista ampla i sense ombra.
En aquest tram tenim 2 opcions més, una al sortir de Mallafré agafem pel costat esquerra de Sant Maurici fins el barranc del Portarró i aquí anem a la dreta cap Amitges, es més bonic i amb bones vistes. Dos, quant iniciem la pujada per la pista trobem una cruïlla que diu Cascada de Ratera, podem entrar-hi, seguir el caminet i més amunt torna a retrobar la pista que hem deixat.
Després de pesar el Estany de Ratera trobem una cruïlla que segueix el GR a l'esquerra, nosaltres anem a la dreta seguint la pista que després puja fort fins el Refugi.
Arribem a les 3 de la tarda, agafem la llitera i després de deixar les coses ens en anem al llac Gran d'Amitges on ens remullem les cames fins dalt (no se si està prohibit, però ho fem cada dia) ens relaxa molt i, ens recupera del esforç.
Estany Gran d'Amitges

Després anem a prendre alguna cosa, una dutxa i a esperar el sopar que com sempre es a les 7.
Acabat de sopar anem a fer una volteta, el camí està amb neu però nosaltres anem amb xancles, ens fa gracia.
Escursió amb xancles

Quant es fa fosc cap el Refugi i sobre les 10'30 a dormir.