dilluns, 7 de maig del 2012

Volta al Montsant amb Btt

29-04-2012.- Avui ens ajuntem 7 dels Tarraco Bikers per fer la volta complerta al Montsant, Josep Maria, Toni, Balta, Ramon, Jesús, Joan Pere i Jo.
Portem el xubasqueros, no ens fiem del temps que ens pugui fer a la tarda, ja que les previsions no son del tot bones.
Sortim aviat de Tarragona, a les 6'30h des de la Plaça Imperial Tarraco i anem fins a Cornudella del Montsant.

Cornudella- Erm. S. Joan Codolar- Albarca- Erm. Sta. Magdalena- Erm S. Antoni- Congost Fraguerau- Erm. S. Bartomeu- Mas Soleràs- Pantà Margalef- Margalef- La Bisbal de Falset- Cabacés- Font de Cavaloca- Gr- Morera Montsant- Camí dels Cartoixans- Cornudella.

La ruta a estat molt llarga, pel que la descripció mostrarà algunes característiques especials i els punts de pas més emblemàtics.
Sortint de Cornudella
07:38 (0'0km) 526m.- Iniciem la ruta amb una bona pujada cap a l'ermita de Sant Joan de Codolar.

08:03 (4'0km) 743m.- Arribem a l'Ermita, d'aquí anem a la dreta pel camí de la Llistera. Es un senderó estret i entretingut, amb algun pas per anar amb compte si està mullada la roca.

08:32 (7'5km) 792m.- Estem al costat d'Albarca al collet Roig, d'aquí anem a l'esquerra per una pista baixant i planejant fins l'Ermita.

08:50 (11'8km) 699m.- Ermita de Santa Magdalena.
Seguim per un camí i sender i en 2 minuts arribem a l'Ermita de Sant Antoni.
Anem recta seguint el Gr-65.5. Seguim la pista que baixa fort i anem tallant per sender trialero fins les Cadolles Fondes.
Seguim per senderó que puja i baixa constant fins el pont penjat

09:18 (16'0km) 486m.- Passem el pont penjat.
Està molt relliscós i fem alguna patinada.
Després de les fotos i passar tots anem fins l'Ermita de Sant Bartomeu.
Paradeta curta, alguna barreta i tornem per on hem vingut fins el Congost de Fraguerau.
Al sortir del Pont anem a la dreta cap a Margalef seguint el Riu Montsant.
El sender segueix puja baixa amb algun tram una mica complicat però no massa.
Passem Aiguabarreig, hem de baixar unes roques, ens passem les bicicletes i seguim.
Hem d'entrar al barranc de Mateo i als 50m girar 180º per un camí que torna cap el riu pujant. Hi han unes fites.
Passem un Pont gran de fusta i després veiem la Font del Mas de Soleràs on podem agafar aigua.

10:30 (21'8km) 443m.- Mas de Soleràs, aquí parem a esmorzar, uns bocates, uns fruits secs i una mica d'aigua.
A les 10:48 seguim la ruta.
Al cap d'una estona trobem la estació d'aforament de la cua del pantà, ara el sender te els puja baixa més llargs i empinats.
Trobem unes escales de bigues de tren bastant
 altes i empinades que algunes les hem de fer a peu, passem un pont de ferro i seguim fins la pressa.

11:24 (26'8km) 438m.- Pressa del pantà de Margalef, una baixadeta forta de formigó fins el Pàrquing i agafem la pista asfaltada.
Es espectacular en aquesta zona la quantitat de gent escalant i furgonetes aparcades per tot arreu.
Arribem a la carretera i anem a l'esquerra.

11:38 (31'0km) 373m.- Margalef, entrem al poble, agafem aigua i tornem a la carretera, passem a l'altre marge del riu i agafem un camí fins la Bisbal.

11:59 (35'0km) 338m.- La Bisbal de Falset, Passem el riu per un pont i anem amunt per una pista que puja constant fins el Collet del Manxa (517m), després es suavitza una mica.
Al km 40 trobem una gran baixada fins a Cabacés.

12:39 (43,1) 363m.- Cabacés, entrem al poble i prenem un refresc i una barreta.
Sortim pel est del poble i fem la gran pujada de la Font de Cavaloca, una pista ampla i costeruda que puja en 3km fins els 606m. Al arribar dalt hi ha un pla i dos pistes, seguim la de dalt, no baixem.
Al arribar a la font seguim pel Gr per un senderó empinat i pedregós que després s'aplana i baixa una mica fins arribar a una pista, seguim recta fins la Morera.

14:12 (54'7km) 613m.- Es important destacar que aquí trobem una pujadeta de formigó del 28% aprox. de 500m. Hi abans d’arribar a la Morera un altre una mica més suau i més curta.

14:34 (58'1m) 723m.- La Morera del Montsant, parem a dinar al restaurant el Balcó del Priorat. No es per rés però ho teníem mig encarregat i per menjar uns macarrons i una llonganissa hem estat 2 h. 7' i 20€.

16:40 Sortim, per fi del restaurant. Menys mal que no ens queda gaire, 1 hora.

Anem avall per un sender que ens portarà al camí dels Cartoixans, el camí es bonic, emboscat i serpentejant, te alguns puja baixa que ens toca fer a peu.

17:07 (62'0km) 642m.- Mas d'en Porqueres. D'aquí anem 1 km  per la carretera i agafem, altre vegada, el camí dels Cartoixans a l'esquerra amunt. El seguim fins trobar el GR-174 que baixa del Grau del Tomaset i ens tirem avall fins Cornudella.

17:36 (67'0km) 518m.- Cornudella, anem fins el cotxe a l'entrada del poble i donem per acabada la ruta.

Dades Tècniques:
Distància: 67 km.
Dificultat: Alta
Temps total: 9h 58' (2h 10' per dinar)