dissabte, 5 de maig del 2012

El Montmell

01-05-2012.- Avui ens hem ajuntat uns amics per fer una curta i bonica caminada pel baix Penedès, hem fet el Montmell.
Al final hem sigut 5, El Joan, la Ana, el Ramon, la Meritxell i Jo. La Tere a última hora no ha pogut venir.
El dia ha estat molt bo el que ens a permès tenir bones vistes de 360º de tot el territori, Montserrat, el Pirineu nevat, tot el Baix i l'Alt Penedès, tota la costa de Tarragona, etc.

Area recreativa del Montmell- Erm. S. Miquel- Castell- Creu- Talaia- Erm S. Marc- Can Magí Vidal- Erm. S. Miquel nova.

0855 (0,0km) 611m.- Sortim de l’àrea recreativa i anem a buscar la pista que hi ha dalt. Anem a l'esquerra fins trobar un camí amb una cadena, la passem i em amunt.
Està ben indicat, hem d'anar cap a l'ermita de San Miquel.
El sender puja fort, hi trobem alguna grimpadeta no massa difícil.

09:10 (0,7km) 709m.- Arribem a l'Ermita de San Miquel.
Admirem el paisatge, entrem i fem unes fotos. Després seguim amunt.
Arribem al mig d'una vaguada on primer anem a l'esquerra cap el Castell.

09:24 (1,0km) 777m.- Arribem al Castell del Montmell, com més amunt millors vistes hi trobem.
Baixem per on hem pujat fins la vaguada i anem recta amunt cap a la creu.

09:41 (1,2km) 780m.- Arribem a la Creu, ara estem dalt el crestall, les pujades fortes s'han acabat, seguim pujant pel llom.
10:02 (2,1km 861m.- La Talaia del Montmell, vèrtex geodèsic i punt més alt del Baix Penedès.
Vistes de 360º espectaculars.
Aquí parem, esmorzem, i gaudim de la natura.
Seguim avall per la vertent est. Trobem una cruïlla i anem a l'esquerra cap a Mas Vidal. Ara baixa més fort, amb un petit esgraó en una roca que es passa bé.
Al arribar al camí de la carrerada anem a la dreta per anar cap a l'ermita.
Si volguéssim tornar directa aniríem a l'esquerra.
Ara el camí es planer pel bosc i fins una cantera a peu de carretera, la passem i pugem pel camí que ve davant recta, pel costat d'un camp de cirerers.
a pujadeta es forta dura i pedregosa, conforme anem pujant es va suavitzant fins que dalt de tot es queda pla.

11:13 (4,6km) 707m.- Ermita de Sant Marc de la Muntanya, bonica, curiosa i bon lloc per esbarjo.
Ara tornem arrere per on hem vingut fins la carretera. Baixem a la dreta uns 200 m i entrem pel camí de Cal Magí Vidal, deixem el Mas a la dreta i !Ull¡ als 200 m agafem un sender a l'esquerra que puja fort fins el camí de la carrerada.
Ara el seguim per la base de la muntanya bastant pla, on al final baixa cap a l'Ermita de Sant Miquel nova.

12:06 (7,6km) 627m.- Ermita de Sant Miquel Nova. la veiem i en 10' estem a l’àrea recreativa.

12:13 (7,9km) 600m.- Arribem al cotxe i donem per acabada l'excursió.

Ara a buscar la dona i cap a l'Argilaga a menjar una paella popular.