dijous, 3 de maig del 2012

De Mont-ral per la foradada fins Puig Pelat, després baixar a l'Aixaviga i pel Portell de Maseter fins les Fonts del Glorieta per tornar a Mont-ral.

28-04-2012.- Per començar no se m'ha gravat el track, per la qual cosa poso el que he fet servir amb les modificacions que hem realitzat, es bastant fiable.

Ara em toca explicar que malauradament avui hauria d'haver estat al Pirineus francès, fent el Pic de Campbieil, però les prediccions de mal temps ens han tirat arrere.

Per la qual cosa hem decidit, a última hora, fer aquesta ruta per la serra de la Mussara.

El dia no ha estat malament tot i que a última hora ens ha caigut alguna gota i ens feia preveure que ens mullaríem bastant, per sort no ha estat així.

Ha sigut una ruta atractiva i variada. Bastant recomanable i de no gaire dificultat a no ser per la llargada.

Mont-ral- Punta Coroneta- La Foradada- Portell de l'Abellera- Portell de l'Onclet- Puig Pelat- Gr- Font dels Grèvols- Font Fresca- Aixaviga- Portell de Maseter- Pujador de Maseter- Mas Tinet- Fonts del Glorieta- Mont-ral.

Sortim de Mont-ral a les 8:00 direcció NW, als 200m trobem un camí a l'esquerra que puja, trobem una cadena on hi ha un sender a la dreta abans d'entrar, anem amunt.

El sender  ens porta a la Punta Coroneta on hi han bones vistes.
Seguim per camí emboscat, hi ha alguna indicació de la foradada.

Trobem la Font del Moro seguim recta, a la poca estona ja es veu la Foradada, anem cap a ella per passar per dins.
Anem seguint tot el Cingle de l'Abellera, es un sender estret i pedregós que puja i baixa constat.
Anem fins el fons al Portell de l'Abellera.
Des del Portell, Mont-ral i la foradada al fons.
Girem completament a l'esquerra, planegem una mica i després baixem fort per un camí pedregós que sembla una riera.
Al arribar al camí girem a la dreta, camí ample i bastant pla fins el Portell de l'Onclet.
Agafem a l'esquerra per un senderó tancat que puja fins dalt el portell.
Passem unes roques i vigilem les fites, hem d'anar a la dreta una mica avall per després pujar fins el crestall.
Anem fins el Puig Pelat, baixem a l'esquerra pel grauet fins a trobar el Gr, el seguim a la dreta.
Després de una gran baixada, trobem un pal indicador on hem de deixar el Gr per anar cap a la Font Freda.
La passem i seguim recta fins a la carretera on travessant-la fem cap a l'Aixaviga.
Esmorzem, agafem aigua i anem amunt per una pista ampla, al cap d'una estona trobem un camí una mica més estret que surt per la dreta, l'agafem i seguim tot recta sense deixar-lo fins el Portell de Maseter.
Baixem bastant fort fent siga sagues per un sender ple de fulles seques molt bonic.
Arribem a un camí pla que el seguim a la dreta. després de 500m baixem a l'esquerra fins trobar la pista que ve de l'Albiol on anem a l'esquerra. Passem Mas Tinet i al final de la pista seguim pel sender cap a les Fonts del Glorieta.
Les veiem  anem cap a buscar el sender que puja d'Alcover i que ens portarà amunt seguint el Pr fins a Mont-ral.

Distància: 22 km.
Dificultat: Mitja
Temps total: 5h. 30'
Temps moviment: 4h. 34'

Descarregar el Track:http://es.wikiloc.com/wikiloc/view.do?&id=2792858

No se m'ha gravat el track, per la qual cosa poso el que he fet servir amb les modificacions que hem realitzat, es bastant fiable.