dijous, 17 de maig del 2012

De la Morera pel Grau dels Barrots fins el Toll de l'Ou,i tornar pel Pont Natural, Molló Alt i el Grau de l'Escletxa.

12-05-12.-Avui tornem al Montsant per fer una bona ruta que ens serveixi pel nostre objectiu del estiu d'anar a fer tot el Perdut.
El dia es molt solejat i hi ha previsió de molta calor.
A mi hi ha em fa por, degut a que em cremo massa i que la última part de la ruta es per pista sense ombra.
Las ruta es tancada per la primera part i la segona no te escapatòria, hem de tornar al cotxe.
Ara si molt complerta on hi trobem de tot.
Es important no fer-la al estiu, encara que nosaltres hem trobat temps de juliol, uns 30º.

La Morera- Grau dels Barrots- Racó dels Boixets- Toll de l'Ou- La Llibreria- Pont Natural- Font de les Canaletes- Grau del Racó dels Forats- Molló Alt- La Cogulla- El Cairat- Grau de l'Escletxa- La Morera de Montsant.

07:39 (0'0km) 736m.- Sortim de la Morera direcció a la muntanya, trobem indicadors, anem cap el Grau dels Barrots. Seguim un sender que al començament no puja gaire i després s'empina més.
Hi ha una cruïlla a 1km, que ens mostra recta cap el Grau del carrasclet i a l'esquerra Grau des Barrots que es on anem. Està marcat de Pr, groc i blanc.

07:55 (1'5km) 961m.- Grau dels Barrots, ens introduïm per l’escletxa i dalt anem a la dreta, cap el Est. No te gaire dificultat, es grimpar una mica per uns ferros.
Seguim per la vora de la muntanya, un senderó aeri però amb amplitud suficient, a demés està equipat en alguns punts amb cables.
Arribem al Balcó del Priorat, bones vistes, unes fotos i seguim pel sender.
08:17 (2'2km) 1019m.- Racó dels Boixets, lloc ombrívol i ample on segur que molts en fet la paradeta.
Per la banda del darrere anem amunt seguint el Pr fins la Serra Major 1114m. Trobem diversos pals indicadors, anem cap el Toll de l'Ou pel Gr-171.
Des de la Serra Major va baixant constant i cada vegada més fort.
09:12 (5'9km) 832m.- Toll de l'Ou, avui hi ha força aigua degut a les pluges de fa uns dies.
Ens remullem, carreguem d'aigua, pel que pugui venir, i tornem amunt per on hem vingut fins la primera cruïlla a la dreta.
El sender puja poc a poc fins que empalmem amb un Pr marcat, als 100m el tornem a deixar i baixem fort per un altre sender a la dreta. Anem per la Llibreria, es sender es molt bonic, està netejat, encara que la tendència sembla que baixi, es molt exigent ja que es ratoner i puja baixa constant, val la pena fer-lo.
10:03 (9'0km) 679m.- Pont Natural, parem a esmorzar i descansar una estona, bon paratge i bones vistes.
Estem uns 30' a les 10:30 seguim amunt, direcció sud.
Arribem a la Font de les Canaletes i girem a la dreta cap el Grau dels Forats, primer es bastant pla, després va pujant fins les Cadolles dels Forats per finalment grimpar el Grau del Racó dels Forats, fàcil.

11:24 (12'4km) 894m.- Grau dels Forats, arribem dalt, trobem fites que ens portarien cap el Clot del Cirer a l'esquerra, nosaltres anem a la dreta per un sender ben marcat.
Pugem fins el Collet del Molló Alt i d'aquí a l'esquerra per tota la carena fins dalt de tot amb una gran pujada.
11:43 (13'0km) 1013m.- Molló Alt.
Baixem al petit collet del Racó de la Taberna i seguim bastant suau cap a la Cogulla, vèrtex geodèsic de la zona, a l'esquerra anem baixant cap a la Punta del Boter i el Cairat.
12:40 (16'9km) 943m.- El Cairat, punta alta des de on anem avall per agafar el Grau de l'Escletxa.
Grau de l'Escletxa, està equipat amb uns cables no te gaire dificultat.
Seguim avall tot el sender fins la pista que veiem sota.

13:01 (18'2km) 676m.- Collet de l'Hort, arribem a la pista, GR-171. La seguim tota fins a la Morera.
Es la part més pesada del recorregut ja que fa bastant calor hi ha poca ombra i es molt monòtona. A demés hi han varies pujades de formigó amb desnivell considerable no gaire agradables.
Si no fos per baixar pel grau de l'Escletxa hagués estat millor , al arribar dalt la serra, anar a l'esquerra i baixar per algun altre grau.

13:51 (22'4km) 746m.- La Morera del Montsant, arribem molt acalorats, ha estat el dia de maig més calorós des de fa 30 anys.
Anem al bar a refrescar-nos i marxem cap a casa a dinar.