diumenge, 25 de desembre del 2011

2a etapa Volta a la Cerdanya Probike 2011

Informació:
18-09-2011.- 2a etapa de la Volta a la Cerdanya. Després de estar plovent tota la nit, el dia s'ha despertat plujós i segons la meteo francesa les previsions son molt dolentes. Alguns s'han retirat, ja sigui per com van acabar ahir i d'altres per les perspectives que hi ha per avui.
Nosaltres ens ho hem pensat fins última hora. Tan es així que, con que ens ha tocat sortir els tercers, per ordre invers a la sortida d'ahir, no teníem aigua, ni ens havíem posat els xubasqueros, ni res.
Per altre banda, si perdíem l'ordre de sortida ens tocava sortir els últims però amb el temps del nostre ordre de sortida.
Per la qual cosa hem sortit i hem parat allí mateix a omplir d'aigua i endegar-nos com corresponia pel dia. Això ens a fet perdre una mica de temps, encara que s'ha de dir que no ens hagués variat gaire la classificació final. Ha estat més per la moral de veure com ens passaven que altre cosa. Després també hem recuperat posicions.
Per el que fa a la ruta ha estat bastant maca pels llocs on hem passat, encara que no hem tingut cap vista del paisatge, ja que estava tot emboirat.
Havia molta boira pixanera fins el punt de que s'ha tingut que anular la zona d'orientació per falta de visibilitat, i per seguretat.
A partir de mitja ruta la pluja s'ha anat intensificant, però con que ja estàvem tots mullats, no ens ha importat massa.
El fred també ha estat intens en alguna part de la ruta, sobre tot a les grans baixades, ja que al anar mullat se sent més.
Segons diuen dalt el Canigó ha blanquejat de neu, nosaltres no ho hem vist.
Briefing i xerrada 2on dia.
Prats de Molló- carretera de La Preste- Balneari- Coll de Sierm- Coll de Pany- Coll de Pregon- Puig de la Clapa- Pla de Meians- Collada de Prats- carretera del Coll d'Ares- Lamanere- Coll de la Seille- Càmping- carretera- Prats de Molló.

07:03 (0,0km) 737m.- Sortida de la Plaça del poble cap a la carretera de La Preste.
Sortida el 2on dia.
Arribem al poble, passem el balneari, travessem un gran pàrquing i a la sortida creuem un pont i deixem l'asfalt.
Seguim pujant per la pista principal.

08:11 (10,9km) 133m.- Deixem una pista a l'esquerra que baixa, seguim pujant.

08:35 (14,0km) 1524m.- Deixem la pista i agafem un senderó a l'esquerra, molt complicat, hem d’arrossegar la bici.
No es veu res però es podeu fer a la idea.
 Trobem un Pr i el seguim a la dreta.

08:55 (15,1km) 1633m.- Coll de Siern, seguim pel Pr.

09:05 (16,0km) 1642m.- Coll de Pany, seguim pels prats direcció est. Baixem una mica.

09:12 (18,0km) 1538m.- Coll de Pregon, ara pugem per pista amb roderes que després es trenca i s'empina bastant.

09:30 (19,5km) 1653m.- Puig de La Clapa, baixem cap el Pla de Meians, planegem i baixem una mica.
Un habituallament, veiem la boira.

09:49 (25,5km) 1458m.- Arribem a la carretera de Coll d'Ares, anem a l'esquerra, baixem bastant.
Als 1'2Km. després de 2 fortes corbes deixem la carretera i anem per una pista a la dreta. Baixem fort, al final trobem una pista asfaltada.

10:10 (36,8km) 807m.- Veiem el poble de Lamanere, abans de passar un pont deixem la carretera i agafem una pista a l'esquerra. Primer baixa suau i després comença a pujar, es va tornant herbosa, lliscosa i empinada.

10:52 (42,8km) 1079m.- Deixem la pista herbosa i anem a l'esquerra per un altre pista, seguim pujant.
Venim de baix de tot.

11:04 (44,2km) 1189m.- Coll de la Seille, trobem la carretera , anem uns metres a la dreta i agafem una pista que baixa fort. Trobem alguns camins, seguim la pista sempre baixant.

11:16 (49,1km) 703m.- Anem a la dreta a creuar un pont, passem el càmping, després pugem cap a la carretera de Prats de Molló on girem a l'esquerra. Seguim recta fins el poble.

11:21 (50,3km) 743m.- Prats de Molló, anem fins la plaça on acabem la ruta.
Arribada mullats i cansats però contents.

Mapa3D:

Distància: 53,3 km.
Dificultat: Mitja.
Temps total: 4h. 18'
Temps moviment: 3h. 56'

Descarregar el track: http://es.wikiloc.com/wikiloc/view.do?&id=2334700

1. Bueno, ja sembla un blog com Deu mana aixó, jejejeje Moltes felicitats, Bon Nadal !!