diumenge, 18 de desembre del 2011

Ruta pels voltants de Solsona

Sortida de la colla, Tarraco Bikers, per passar tot el dia per la zona de Solsona amb grans vistes i paisatges, camins i senderons entre boscos i bones pujades.
Al final sens va fer una mica llarga ja que ens vam trobar senderons de pujada a peu poc ciclables i estàvem cansats i amb molta gana.
Al acabar un bon dinar en el restaurant el molí, que hem de donar gràcies ja que era molt tard i ens van servir.

Olius- Pantà de Sant Ponç- Bosc de Sant Ponç- Obaga de Can Feliu- Ermita-  Bosc Fosc- Rasa d'Antigues- Ginebres- Coll d'Arques- Cingle de la Creu- Pla de la Busa- el Rial de Busa- Presó del Capolat- Les Collades- Orriols- Coll d'Ordigues- Bosc de la Cort- Torrent de  Merlí- El Cardener- Olius.

07:43 (0,0km) 58m.- Sortim del poble d'Olius. Deixem el cotxe a una explanada que hi ha al arribar al poble al costat de l’església. Aquí trobem un cementeri modernista que val la pena veure. Anem per la carretera secundaria, arribem a la comarcal i anem a l'esquerra.

07:54 (3,4km) 542m.- Deixem la carretera, anem a la dreta per una pista direcció el pantà de Sant Ponç. Seguim pel costat del pantà, al final després d'un fort gir a l'esquerra deixem la pista i entrem per un sender cap el bosc.

08:33 (11,0km) 583m.- Veiem la carretera, la passem per sota, per un pont i seguim per un sender de pujada. Baixem per la Obaga de Can Feliu i des d'aquí una pujada constant, amb alguna baixadeta molt curta entre mig, passant per l'ermita de Sant Quirze, pel Bosc Fosc i la Rasa d'Antigues.
Ermita de Sant Quirze
Senders pel Bosc

10:46 (26,8k) 1164m.- Al arribar a la Rasa de la Perera, deixem una pista per agafar un camí de baixada a l'esquerra que després puja cap a Ginebres.
Sortint de Ginebres cap el Coll d'Arques

Seguim pujant fins el Coll d'Arques on agafem la carretera a la dreta.

11:29 (32,5km) 1232m.- Deixem la carretera principal i anem amunt fort a l'esquera cap el Pla de la Busa, al arribar dalt anem cap el mirador al cingle a veure les bones vistes.
Allà dalt de tot hem d'anar

11:37 (33,2km) 1403m.- Punt més alt de la ruta.
Ja som dalt de tot els quatre que vam anar, Toni, Josep Maria, Jo i Ramon.

Quatre fotos baixem cap el Rial de Busa, un petit Mas Restaurant on demanem una coca-cola i ens mengem els bocates.
Una mica cutre no?

Sortim a la dreta pugem cap unes cases, la Vila, on agafem el camí a l'esquerra per anar cap el mirador.

Després seguim per una trialereta cap a la presó del Capolatell.

12:29 (32,9km) 1311m.- Presó del Capolatell. Es una presó natural de la guerra del francès,  on posant un pont i traient-lo deixaven aïllats i sense poder sortir als presoners.
Vistes des de la Presó de Capolatell
Pont actual per entrar a la Presó.
Tornem arrere fins la Vila i ara seguim recta. Passem per dalt la cruïlla del Mas de la Bartolina. Fem una gran baixada per les Collades per una pista  molt pronunciada i una mica trencada.

13:34 (45,9km) 1111m.- Una mica puja baixa i arribem a Orriols. Anem per sota el Cingle de la Creu, i després fem un bona baixada.
Devant tenim el Cingle de la Creu, anem cap allà.

13:42 (48,0km) 1027m.- Arribem a la cruïlla de la carretera, anem a la dreta per una gran pujada continuada de uns 2km.

14:05 (49,8km) 1257m.- Coll d'Ordigues. Anem avall a l'esquerra.
Trobem una cruïlla que es la que hem agafat abans anem a l'esquerra, petita pujada i avall altre vegada per la pista principal.

14:27 (56,7km) 974m.- Cruïlla de camins, girem a la dreta seguim baixant. Passem un barranc i pugem.

14:42 (58,8km) 928m.- Deixem la pista. Agafem un sender de pujada complicat i pronunciat, alguns trams a peu i de baixada pel Bosc de la Cort.
Ara ja tot baixada fins el final. Passem pel Torrent de Merlí, la Rasa de Peà i pel damunt del riu Cardener.

15:48 (69,7km) 573m.- Ull! deixem la pista principal per un camí a la dreta i avall cap el riu. Aquí l'hem de passar per unes roques i per un sender marcat per l'altre banda arribarem fins a Olius.

15:58 (70,4km) 558m.- Arribem al cotxes i donem per acabada la sortida.

Ara a buscar un lloc per dinar i cap a casa.