diumenge, 3 d’abril del 2011

Arbolí- Camí dels Planiols- Castillejos- Mas dels Frares- Els Gorgs- Gallicant- Erm. S. Pau- Arbolí

19-03-11.- El temps està una mica boig, com sempre.
A Tarragona feia un bon sol, i quant ens anem apropant cap a Arbolí trobem que les muntanyes de la Mussara estan tapades de boira.
El dia està una mica fresc pel matí, després a anat millorant fins arribar a fer calor en alguns moments.
El vent tampoc a estat de menys, ja que en algunes zones ens a afectat bastant.
Al final hem tingut una mica de tot i una bonica excursió.

Com arribar-hi:
Sortim per la carretera de Reus. Seguim per la circumval•lació direcció Falset.
A la cruïlla de les Borges, Alforja girem a la dreta.
Pugem el Coll d'Alforja i dalt de tot trobem el creuament de l'Arbolí.
Pugem a la dreta seguint la carretera fins el poble.
Deixem el cotxe a l'entrada del poble, al costat de la font.

Arbolí- Camí dels Planiols- Mas del Susagno- Castillejos- riu del Gorg- Mas dels Frares- Els Gorgs- Gallicant- Puig de Gallicant- Collet dels Colls- Maset del Nadal- Erm. S. Pau- Arbolí

08:21 (0,0km) 709m.- Sortim de l'Albiol per la carretera per on hem vingut.
Només sortir trobem a l'esquerra una pista formigonada  que puja recta.
Als 200m agafem un sender a l'esquerra que va pel costat d'una tanca fins a trobar el camí ample, anem a l'esquerra.
08:26 (0,3km) 746m.- Agafem un senderó a la dreta, es el Camí dels Planiols.
08:32 (0,7km) 786m.- Bifurcació de senders, agafem el de dalt a l'esquerra.

Camí dels Planiols
08:36 (0,9km) 811m.- Pugem a l'esquerra seguint fites.
08:53 (2,0km) 883m.- Coll de Vintibriga, a partir d'aquí baixem una mica per un camí fins la carretera passant pel Mas del Susagno.
08:59 (2,4km) 861m.- Carretera, anem a l'esquerra uns 50m on agafem un senderó que va a la dreta, el seguim.
09:18 (3,5km) 849m.- Trobem una bifurcació de camins, agafem el de la dreta, el seguim una bona estona després es torna senderó.

Bonic senderó cap a Castillejos
09:37 (4,7km) 857m.- Arribem a un camí, anem a la dreta i recta. Als 50m en trobem un altre que baixa a la dreta NO l'agafem, seguim recta per un sender una mica embolicat.
09:49 (5,3km) 833m.- Fem cap a una pista ample principal, la seguim  a l'esquerra. Aquesta puja fins la carretera.
10:01 (6,2km) 924m.- Arribem a la carretera de Castillejos. La travessem i seguim recta per una camí ample que està al costat de una garita de pedra. Seguim el camí que va baixant.
10:19 (7,7km) 823m.- Deixem el camí principal i girem a la dreta, es un camí més pedregós i tancat.
10:28 (8,5km) 795m.- Arribem al riu del Gorg, baixa una mica d'aigua però es passa bé. Pugem unes roques i seguim en pujada suau pel camí pedregós de l'altre costat.

Travessem el riu del Gorg
10:43 (9,5km) 831m.- Arribem al Mas dels Frares. Bonic Mas, cuidat i restaurat.

Mas dels Frares
Veiem que el camí se’n va cap a la dreta a la carretera. Recta avall es veu un sender que és el que agafem.

Hem deixat la pista ample i baixem per aquest sender des del Mas
10:48 (9,9km) 804m.- Arribem a un camí ample, anem a l'esquerra.
10:51 (10,2km) 781m.- Cruïlla de camins, trobem un indicador, anem a l'esquerra direcció Arbolí.
10:59 (10,9km) 729m.- El camí segueix baixant, trobem un altre cruïlla i un indicador, seguim direcció Arbolí.
Seguim baixant fins arribar altre vegada al riu del Gorg.

Arribem al riu del Gorg
Part alta de la cascada del Gorg
Aquí anem a veure el Gorg des de dalt, baixa bastant aigua, fem unes fotos i anem avall per un senderó humit i tancat.

Sender que baixa al Gorg
11:12 (11,2km) 699m.- Arribem al Gorg, bonica cascada i bassa, 4 fotos més i continuem cap el Gorguet.

Part baixa del Gorg
11:15 (11,3km) 696m.- El Gorguet, parem a esmorzar uns 25'.
11:40.- D'aquí agafem el GR que puja cap el poble de Gallicant. Travessem varies pistes però seguim sempre les marques vermelles i blanques per el senderó.(Aquí el GPS se'm va desconnectar una estona però seguint el GR no te pèrdua. El track està corregit correctament).
12:10 (13,1km) 876m.- Arribem a Gallicant, ens arrimem al final del poble fins unes roques on hi han unes vistes espectaculars de la vall del riu Siurana, de tota la penya i el poble de Siurana, del Montsant, part del Priorat etc.

Vistes des de Gallicant
Des de aquí passem per darrera de les cases abandonades del poble i travessem un camp, anem directa a la muntanya del Gallicant.
12:12 (13,3km) 882m.- Arribem al camí que ve d'Arbolí, l'agafem cap a l'esquerra i als 100m. al costat d'un marge, ens desviem per un sender a la dreta que no es veu transitat,  anem directa cap dalt el Puig del Gallicant. Es un sender poc marcat però que es pot anar seguint cap dalt, es bastant empinat i no te pèrdua.
12:28 (14,0km) 1010m.- Puig de Gallicant, fem cim.
Segons on ens situem, veiem bones vistes de tot el voltant, hem d'anar buscant els llocs adiens per veureu, ja que no hi ha un lloc clar i definit.
12:34.- Des de l'altre part de on hem pujat, baixem seguint unes fites per un senderó fins  a trobar el camí ample que ve rodejant el puig des del poble de Gallicant.
12:42 (14,4km) 921m.- Camí ample, aaem a la dreta, seguim rodejant seguint la pista.
12:54 (15,5km) 878m.- Collet dels Colls.Travessem el Gr que va d'Arbolí a Gallicant, seguim recta per anar cap a l’Ermita de S. Pau. Als 100m. trobem una cruïlla a la dreta, anem per un sender pel bosc, està una mica perdut, al final fem cap a un camí que seguim recta a l'esquerra.
13:08 (16,5km) 852m.- Arribem al Maset del Nadal, trobem un pal indicador i agafem un sender cap a l'ermita de S. Pau, Arbolí.

Ermita de San Pau
13:10 (16,6km) 835m.- Ermita de S. Pau. Sortim per darrera direcció Arbolí. Anem per un sender empedrat que baixa fins el poble, trobem varies cruïlles, seguim sempre avall.
13:26 (17,6km) 715m.- Arribem a Arbolí i donem per acabada l'excursió.

Una excursió llarga i bonica amb diferents paisatges segons la cara de la muntanya per on passem, amb molts senderons i moltes vistes espectaculars.