dimarts, 5 de novembre del 2013

Del Monestir de Montserrat pel camí dels Degotalls fins Santa Cecília, i pel camí de l'Arrel i el pas dels Francesos fins el Monestir.

23-10-2013.- Avui hem fet una altre excursió familiar per les muntanyes de Montserrat.
Ahir varem anar per dalt a l'esquerra, i avui per baix a la dreta, i així ens fem una composició general dels camins que ens podem trobar.
El dia ha estat millor que ahir ha fet boira a primera hora i després ens ha acompanyat  el sol.
Ha estat més curta i relaxada, ja que el desnivell a sigut menor i menys exigent.

Monestir de Montserrat- Camí del Degotalls- carretera de Santa Cecília- passat el túnel (300m. abans del Monestir) a l'esquerra pugem al camí de l'Arrel- Pla de la Trinitat- ermita de S. Benet- Pas dels Francesos- Monestir.

10:01 (0'0km) 698m.- Sortim del Monestir per la carretera, als pocs metres trobem un indicador que ens porta al camí del Degotalls.

Camí planer que volta la muntanya per la cara est.

Al final trobem un sender que baixa a la dreta cap a la carretera. Es la part més feia de la ruta, ens porta pel costat de la carretera durant 1,5km. però les vistes son espectaculars.

10:46 (3'4km) 653m.- Túnel de Sant Jeroni.
Passat el túnel, als 100m. a l'altre costat de la carretera, trobem un sender que puja per damunt d'una espècie de marge que ens porta fins el Gr. Es molt bonic.

Si volem podem anar fins el monestir de Santa Cecília i agafar allí el Gr a l'esquerra. Son uns 300m més de carretera.

Arribem al camí de l'Arrel, anem a l'esquerra direcció sud cap el Monestir de Montserrat.
Passem per sota del Cavall Bernat, anem trobant diverses canals a dreta i esquerra, nosaltres seguim el sender principal recta.

Parem a esmorzar a les 11:50, estem 20' mirant les vistes i descansant una estona.

A les 12:12 continuem per camí principal.
Passem pel Pla de la Trinitat, deixem l'ermita abandonada dalt a la dreta i a l'esquerra veiem la bonica ermita de Sant Dimas penjada a les roques.

12:51 (7'9km) 940m.- Cruïlla de l'ermita de S. Benet.
Pugem les escales que ens hi porten, en 3' estem dalt.
Donem el tom i baixem pel mateix lloc.
Passem pel mirador dels Ermitans i seguim fins les escales del Pas dels Francesos.

Ara 841 escales fins el Monestir.

13:27 (9'4km) 724m.- Monestir de Montserrat. Hem acabat l'excursió, ara una dutxeta i a dinar.