divendres, 14 de desembre del 2012

Querol- Montagut

03-11-2012.- Avui fem una ruteta bonica, variada i no gaire exigent que ens porta de  Querol a Montagut fent una volteta pel terme.
Ens porta per camins pel mig del bosc i també per pistes, amb bones vistes des del Montagut i en tot el camí de baixada.
Hem tingut un dia humit amb alguna gota però en general s'ha estat bé.

Querol- Camí de Cal Requesens- Ermita de Sant Jaume de Montagut- Montagut 963m.- Coll de Montagut- Querol.

08:45 (0'0km) 536m.- Sortim del Area recreativa de Querol, està a l'entrada del poble a la dreta, al costat de la font, on deixem el cotxe.
Travessem tot el poble i sortim per lla part nord. Ho fem per no anar gaire per la carretera.
Als pocs metres de sortir del poble per la carretera agafem un camí a la dreta, pugem amunt pel costat d'uns camps i una casa de pagès.
Seguim per una camí que ens porta a mitja muntanya pujant suau fins unes cases abandonades. Des d'aquí es baixa a l'esquerra cap a una pista principal.

09:11 (2'1km) 555m.- Pista del Torrent Roig, l'agafem a la dreta amunt.
Seguim tota la pista deixant 2 cruïlles a l'esquerra, seguim a la dreta amunt.

09:30 (3'5km) 666m.- Arribem a un creuament ara agafem a l'esquerra. Nosaltres hem anat a la dreta per la vaguada i hem tingut que recular, hem perdut 15'.
Seguim amunt per la pista principal fins arribar al pla.

Montagut al fons i Ermita de Sant Jaume

10:07 (5'2km) 848m.- Pista Gr que ve de la Ponderosa o Montserrat. Anem a la dreta.

10:12 (5'7km) 860m.- Ermita de Sant Jaume de Montagut.

Fem quatre fotos mirem el paisatge i continuem per darrera l'ermita seguint el Gr.

10:18 (5'9km) 863m.- Deixem el camí principal i enfilem amunt per un senderó ben marcat que ens porta directa al cim.

10:27 (6'2km) 963m.- Cim de Montagut.
Parem a esmorzar i fer unes fotos. Bones vistes de tot el voltant, Montserrat, Montmell, La Mussara, Pirineus i tots els camps dels voltants.

A les 10:52 seguim la ruta, baixem per un senderó fins on estan les antenes i una bandera catalana.

Seguim la pista principal avall fins arribar a la pista asfaltada.
La Torreta

11:09 (7'3km) 819m.- Anem a la dreta per la carretera fins la primera cruïlla,  Coll de Montagut, hi ha un pal indicador. L'agafem a l'esquerra i altre vegada a l'esquerra i avall.
Seguim per la pista que baixa bastant i fa siga sagues amb bones vistes de la Torre de Pinyana i de la Vall del Torrent de Lloreda.

12:13 (12'3km) 542m.- Deixem la pista principal que ens portaria a la carretera i seguim recta per una camí que baixa i ens portarà cap el poble.

12:20(12'7km) 527m.- Arribem per dalt a la zona recreativa de Querol.
Anem al poble a fer visita turística, al bar a fer una cafè calentet i donem per acabada l'excursió.