dijous, 19 d’abril del 2012

De la Morera pel Grau dels Barrots fins el Clot del Cirer i baixant pel Grau de la Grallera.

07-04-2012.- Avui fem una sortida familiar a caminar per la serra del Montsant.
Els hi he preparat una excursió bonica amb atractius de diferents graus de dificultat i paisatges i sense gaire durada.
El dia ens ha acompanyat ja que no ha fet massa calor i aquí això es molt important, una mica de vent a les parts altes i solet al mig dia.
Hem fet les parades adequades i les fotos als llocs més adients per poder disfrutar d'un bon dia de muntanya.

La Morera- Grau Barrots- Mirador del Priorat- Racó dels Boixets- Piló Senyalets- Clot del Cirer- Pi del Cugat- Grau Grallera.

09:14 (0'0km) 743m.- Sortim de la Morera remuntant el poble direcció la muntanya.
Trobem un pal indicador cap el Grau dels Barrots, agafem un senderó a la dreta. Al començament va pujant poc a poc sense gaire dificultat, després s'empina una mica més.
 09:37 (1'2km) 846m.- Cruïlla de camins, recta cap el Grau del Carrasclet, anem a la dreta cap el Grau dels Barrots. Ara la pujada es més forta i directa, va fent alguna siga sague en busca de l'escletxa.
 09:51 (1'5km) 955m.- Grau del Barrots, grau de dificultat mitja que necessita una mica de coordinació i agilitat per passar els esgraons que hi han ala roca, fàcil si estàs acostumat a anar a la muntanya.
 Te la sortida dalt a la dreta.
Seguim pujant una mica i anem a buscar el Balcó del Priorat.
Seguim el sender amb un pas una mica aeri, equipat amb cables i sense dificultat si no tens vèrtic.
Arribem al Racó dels Boixets, fem una paradeta de 10' per fer un "tente en pie" i seguir cap a la Serra Major. El camí va cap a les roques que tenim darrera, marcat amb Pr.

Trobem diversos pals indicadors, seguim direcció serra major i Cabacés, trobem el Gr i el seguim. ¡cuidado que l'hem de deixar, nosaltres ens hem passat i hem tingut que tornar!

11:13 (3,5km) 1119m.- Deixem el Gr, anem recta a l'esquerra, direcció Oest. Passem el creuament del Grau de la Grallera, que es per on baixarem després, i seguim el pal indicador cap el Piló de Senyalets. El passem i anem fins el Pi del Cugat.
Aquí agafem el sender que baixa directa a la dreta per una pedrera empinada i solta.

12:00 (6,5km) 985m.- Clot del Cirer. Espai natural molt recomanable per veure degut al contrast que te amb tot el seu voltant.
Paradeta de 20' per esmorzar, descansar i fer quatre fotos.
Sortim a les 12:20 pel mateix lloc que hem baixat.
Passem pel Pi del Cugat, Piló de Senyalets i anem fins la cruïlla de la Grallera.

12:55 (8'7km) 1093m.- Agafem la cruïlla a la dreta i baixem pel Grau de la Grallera.
Primer es més pendent després s'aplana una mica fins arribar a la Morera. Baixada continuada i progressiva.

13:39 (10'8km) 743m.- Arribem a la Morera del Montsant, baixem fins el cotxe i donem per acabada l'excursió.

Uns cap a casa i d'altres anem a Cornudella a dinar a la Fonda del Racó.

Nota:
El track ja està corregit, en realitat hem fet 1'5 km més del que hi ha a la ruta, per això hem invertit més temps. En mitja horeta menys es pot fer, i si es va menys persones es pot fer més via.

Des de el Clot del Cirer es pot baixar pel Grau de Salfores, es uns 2'5 km més llarg, però no cal tornar arrera, uns 30' o 40' més. No té pèrdua, està ben indicat.