dimarts, 22 de novembre del 2011

Volta circular des d'Arbolí als Gorgs i tornar.

28-05-2011.- Bonica excursió amb una bona panda d'amics que decidim fer un dia de primavera.
L'excursió a estat molt complerta i interessant, hem fet pujades i baixades intenses, senderons i camins emboscats, hem vist salts d'aigua i gorgs, hem descansat, menjat, begut i xerrat, sobre tot elles, i al acabar un vermutet i alguns un bon dinar al restaurant del poble.

Arbolí- Ermita de Sant Pau- Maset del Nadal- Mas del Salín- La Gorguina- El Gorg- El Gorguet- Gallicant- Collet dels Colls- Arbolí.

08:13 (0,0km) 712m.- Sortim d'Arbolí de la font de la vil·la, on al costat ja un pàrking on hem deixat el cotxe.
Passem pel mig del poble amunt, buscant el carrer de dalt i agafem a la dreta.
Seguim fins un pal informatiu on agafarem a esquerra i amunt cap a l'ermita de Sant Pau, deixant el camí que ve recta que es per on baixarem.
La pujada es pronunciada i fent ziga zagues amb alguns trams.

08:34 (0,8km) 780m.- Ermita de Sant Pau, passem pel costat i agafem un sender que puja amunt cap el Mas del Nadal. Ara per un senderó pel mig del bosc planet i amb baixada, anem a parar a una pista principal que va seguint la vall del riu Siurana per dalt, amb vistes al poble Siurana.
Passem pel costat del Mas de Salín, ara es una casa rural, seguim la pista principal.
Mas de Sallín
9:14 (3,1km) 754m.- Cruïlla de camins, anem a l'esquerra. Seguim per pista.
Les 4 flors
9:29 (4,3km) 675m.- Tornem a anar a l'esquerra, ara baixem per un camí més estret, als 350m aproximadament, quant trobem una corba de 180º a l'esquerra, hem d'agafar un sender que surt recta davant. El seguim planejant i baixant una mica.

09:50 (5,5km) 609m.- Arribem a la Gorguina, bonic paratge, entrem cap dins veiem les cascadetes, fem quatre fotos.
El gorila i el mono, qui es qui?
La Gorguina
Bona parella
Sortim i anem amunt a la dreta per un sender tancadet que puja i baixa bastant.
Arribem a una zona ample on es ajuntem diversos camins, seguim recta cap dintre al costat del marge dret del curs del riu.

10:37 (6,7km) 698m.- El Gorg. Bonic espai amb una gran cascada, aquí parem a esmorzar.
Pugem per un sender dalt la cascada del riu del Gorg on hi han bones vistes, fem unes fotos.
Tornem a baixar i anem al Gorguet seguint el Gr.

11:13 (7,2km) 705m.- El Gorguet.
Ara el camí s'agafa una mica més arrere, anem per un sender amunt, seguim el GR.

11:51 (9,0km) 878m.- Arribem al poble abandonat de Gallicant.
Anem fins el final de la penya on hi han vistes espectaculars del poble de Siurana, el pantà, el Montsant i tot el Priorat.
Aquí estem tots, Montse, Jesús i Ramon dalt, Tere, Meri, Luci i Balta baix i Jo darrera la càmara.
Seguim ara direcció el Puig de Gallicant travessem els camps que hi ha davant del poble abandonat fins arribar al camí que trobem al peu de la muntanya. Anem a la dreta planejant.
12:16 (10,1km)  881m.- Collet dels Colls. Cruïlla de 4 o 5 camins, seguim recta avall. Ara una forta baixada ens portarà ap el poble.

12:42 (11,3km) 719m.- Arribem a Arbolí i donem per acabada la bonica excursió.
Un bon refresc i a dinar, que ja hem fet gana.

Mapa3D:

El Gorg
El Gorguet
Gallicant

1. Bonita ruta. Gracias por compartirla, me aprovecho de tu información para mi ruta de mañana.