diumenge, 5 de juny del 2011

Cornudella- Grau dels 3 Esglaons- Cova de la Bruixa- Toll de l'Ou- Grauets del Mateva- Cornudella.

07-05-2011.- Sortim aviat de Tarragona amb perspectives de nuvolositat i pluges al final del matí i esperant que es retardin el màxim possible.
Per caminar no va malament sempre que no plogui.
Hem decidit fer diversos graus, barrancs i coves, sortint des de Cornudella per allargar més la caminada i augmentar el desnivell.

Com arribar-hi:
Ens dirigim per la carretera de Reus a Falset entrem pel creuament d’Alforja i pujant pel Coll d’Alforja anem fins a Cornudella.
A la sortida del poble entrem per un camí a la esquerra cap a la Ermita de San Joan de Codolar on deixem el cotxe.

Cornudella- Ermita Sant Joan de Codolar- Grau dels 3 Esglaons- Serra Major- Pas del Gat- Bc. de les Pletes- Bc. de la Bruixa (pugem i baixem)- Cova de la Bruixa- Camí vorada d'en Franc- Toll de l'Ou- Grauets del Mateva- Serra Major- Roquera dels Grèvols- Roca dels Caçadors- intent del Grau de la Montserrat- Gr174- Cornudella.

07:41 (0,0km) 561m.- Sortim de Cornudella per la part alta del poble en direcció a la muntanya.
Passem primer per camí després es fa sender i arriba a la pista que puja de Cornudella a l'Ermita. Passem per Sant Joan Petit, que es una petita capella al costat del camí i seguim amunt. Podem anar tallant la pista per alguns senderons.

8:18 (2,9km) 758m.- Ermita de Sant Joan de Codolar. De darrera l'Ermita surt un camí que puja directa al Montsant pel Grau dels 3 Esglaons. Està marcat amb ratlles blaves i grogues.
La pujada es forta, ben marcada i directa, i fa cap a la Serra Major.
Grau dels 3 Esglaons
09:00 (4,2km) 1156m.- Serra Major. Fem cap dalt de tot i anem a buscar un pal indicador que ens marca cap el Pas del Gat i la Font de Mayano. Seguim avall per un sender pedregós i empinat. A la dreta deixem la Roca Corbatera.
Arribant a la Serra Major
09:04 (4,4km) 1095m.- Pas del Gat. Pas entre roques estret que ens fa passar les motxilles d'un a l'altre, seguim avall per un sender fins la font del Mayano, està seca. Aquí trobem una mica de enrenou, ens emboliquem una mica per trobar el camí que baixa.
Pas del Gat
Baixem per un senderó fins una pista ampla, anem pel costat esquerra del Barranc de les Pletes. Anem bordejant la muntanya sempre cap a l'esquerra.
Al cap d'una estona entrem al Barranc de la Bruixa, el pugem.
Passem per la cova de Serret, la Cova de L'Abelló, més amunt i anem fins el Cap de Gos.

10:12 (9,3km) 1054m.- Passat el Cap de Gos trobem una cruïlla, anem a l'esquerra per baixar altre vegada pel Barranc de la Bruixa per l'altre costat.
Cova del Pedret
Passem per la Cova de Pedret, seguim avall fins arribar a una pista ample on hi ha un pal indicador cap el Toll de l'Ou a la dreta. Anem a l'esquerra fins un entrant del camí cap dins el fondo del Barranc i anar a la Cova.

10:51 (12,3km) 933m.- Cova de la Bruixa. Arribem a una balma on sembla que tingui que ser la cova però no homes. Hem de seguir més al fons per arribar-hi. Bonica cova i fonda amb erosions pel pas de l'aigua.
Cova de la Bruixa
Tornem arrere fins el camí principal i anem a la dreta uns 100m on al arribar al Barranc dels Pèlags girem a l'esquerra per un senderó que es el Camí de al Vorada d'en Franc.
Seguim el camí per dalt a mitja muntanya fins trobar la cruïlla amb el Gr. Aquí baixarem directa pel sender cap el riu.

11:30 (14;9km) 839m.- Toll de l'Ou. Cascadetes, tolls i basses amb no massa aigua, avui.
Toll de l'Ou
Parem uns 20' a esmorzar alguna cosa.
Ara passem a l'altre costat del riu i pugem amunt seguint el Gr, Al trobar un pal indicador anem a l'esquerra a buscar el Barranc de l'Aixaragall. Al cap d'una estona trobem escrit a una roca Mateva i una fletxa, i anem.

12:08 (16,4km) 1021m.- Passem pels Grauets del Mateva. Hem trobat els senderons una mica perdedors, i hem anat fent el camí per on hem pogut seguint direcció la serra Major.
Grauets del Mateva
Abans d'arribar-hi trobem una cruïlla on anem a buscar la Cova de les Falles. D'aquí, ara sí, anem fins la Serra Major.

12:58 (19,4km) 1125m.- Al arribar dalt La Serra, anem a l'esquerra pel Gr, fins arribar a un pal indicador on girem a la dreta cap el Grau del Carabassal.
Serra Major
Baixem una pendent fins la Roquera dels Grèvols, on anem per un senderó fins trobar una altre vegada el Gr.
Roquera dels Grèvols
Anem amunt uns pocs metres i girem a la dreta per anar pels Cingles de Sant Joan. Volem baixar pel Grau de La Montserrat però, després de molt buscar-lo hem tingut que tornar arrere i hem baixat per tot el Gr pel Grau del Tomaset fins a Cornudella.

14:47 (27,2km) 557m.- Arribem a Cornudella i donem per acabada l'excursió.
Mapa3D:
Distància: 28,0 km
Desnivell +: 1837 m
Dificultat: Alta
Temps total: 7:07 h
Temps en Moviment: 6:40 h

Nota:
Hem decidit tornar un altre dia per buscar el Grau de la Montserrat, però ho farem de baix a dalt, així el tindrem localitzat.
Si excloíem aquest tros de track de la ruta i baixem directa, el reduïm uns 2 km. i uns 30'.
També podem sortir i arribar a l'Ermita de Sant Joan i reduïm uns 5 km. i 1h.

Descarregar el Track: http://es.wikiloc.com/wikiloc/view.do?&id=1750665

Punts d’interès:
Cornudella
Ermita de Sant Joan de Codolar
Grau dels 3 Esglaons
Coves del Serret, del Abelló, del Pedret.