dijous, 27 de maig del 2010

Vilaplana- La Mussara- Avencs de la Febró circular

20-02-2010 En aquesta sortida comencem a fer una mica de cames ja que tenim una pujadeta llarga i una bona baixada. A més visitem llocs singulars com els Avencs de la Febró on si anem preparats podem entrar en diferents coves.
Com arribar-hi:
Sortim de Tarragona per la carretera de Reus, seguim direcció a Falset, agafem la sortida cap a Maspujols i fem cap a Vilaplana. Entrem recta pel mig del poble, i dins de tot a la dreta hi ha un aparcament on deixem el cotxe.
Vilaplana- Camí de les Tosques- Refugi de la Mussara- Avencs de la Febró- La Mussara- Grau de les Campanelles- Camí de les Torres- Vilaplana
08:29 (0'0km) 413m.- Sortim del poble per una pista formigonada que primer baixa fort, passa per la Font de les Creus i després continua recta pujant.
08:40 (0'7km) 426m.- Arribem a una cruïlla on hi ha un indicador que hi posa camí de les Tosques i camí de les Campanilles, agafem a la dreta cap a les Tosques. Seguim pujant pel camí que després es torna empedrat, creuem un riuet amb algunes basses i més endavant veiem a l'esquerra una cascadeta. Després el camí s'empina més, fa unes ziga-zagues i segueix recta. Passem varies cruïlles seguint recta.
Camí de les Tosques
09:48 (4'2km) 872m.- Arribem a una cruïlla, s'aplana una mica el camí i girem a la dreta, als 300m torna a puja fort per anar cap al Refugi.
Camí de la Mussara
10:06 (4'9km) 969m.- Arribem al Refugi de La Mussara. Anem a buscar la carretera i la seguim a la dreta.
10:11 (5'3k) 950m.-  Arribem a la cruïlla de la carretera de la Febró a Mont-ral, la travessem i seguim per una camí recta que puja per davant una bassa fins arribar al GR 7.
10:21 (5'8km) 1017m.- Trobem una pista ampla es el GR7 que ve de Mont-ral, anem a l'esquerra.
GR de Mont-ral
10:33 (6'7km) 985m.- Cruïlla de 4 camins on trobem un pal indicador, agafem a la dreta el PR direcció la Febró. Seguim recta, podem agafar el senderó que ens ve per la dreta. Tornem a arribar  a la mateixa pista que hem deixat abans i seguim pel caminet que segueix recta.
10:44 (7'5km) 975m.- Arribem als Avencs de la Febró. Sortim del camí i baixem a l'esquerra per unes roques. Entrem per l'escletxa, val la pena, si portéssim una llanterna podríem entrar a alguna cova.
Avencs de La Febró
11:03 Sortim i anem direcció nord cap a la Febró.
11:08 (7'8km) 952m.- Trobem una cruïlla girem a l'esquerra pel Grau dels Avencs, baixa bastant fort per un senderó pedregós.
11:17 (8'3km) 825m.- Arribem baix un fondo, trobem una cruïlla agafem el camí de l'esquerra que gira uns 180º i va pujant per un camí terrós.
11:30 (9'0km) 880m.- Cruïlla important, a la dreta aniríem a la Febró. Anem de tornada a l'esquerra, seguim pujant.
11:46 (10'2km) 977m.- Arribem a una cruïlla coneguda, l'hem deixat quant hem anat cap els Avencs, girem a la dreta on als 350m trobem el cartell indicador d'abans. Ara seguim recta direcció La Mussara.
12:03 (11'5km) 946m.- Arribem al Pla de la Mata, veiem un Mas passem pel costat i baixem a la carretera, la travessem i seguim per un camí que surt pel davant mateix que va cap a la Mussara.
Vistes des de La Mussara
12:23 (12'5km) 978m.- Arribem al poble de la Mussara. Ens dirigim a la part més alta, veiem les vistes i mengem alguna cosa. Darrera d'una casa derruïda, mirant cap el barranc, veiem un indicador i un camí que baixa molt fort per unes roques, es el Grau de les Campanilles, tirem avall. El camí es molt empinat i rapit. Seguim baixant pel camí de les Torres, amb menys pendent.
13:35 (15'6km) 419m.- Arribem a la primera cruïlla que hem trobat a la pujada on hi ha un pal indicador. Baixem directa avall per la pista formigonada.
13:41 (16'1km) 375m.- Font de les Creus, a les portes de Vilaplana. Aquí bevem i  amb ens refresquem.
13:45 (16'7km) 382m.- Arribem a Vilaplana i donem per acabada l'excursió.
Dades Tècniques:
Distància: 16'7 km.
Dificultat: Mitja
Temps total: 5:17 h.
Temps en moviment: 4:37 h.

Punts d'interès:
Basses de les Tosques i cascada: Al estiu es pot banyar bé, aigua corrent i fresca.
Refugi de la Mussara: Es pot menjar, dormir i informar-se.
Avencs de la Febró: Bon lloc per visitar i perdre una bona estona. També hi han coves per poder entrar.
La Mussara: Poble abandonat amb bones vistes.
Grau de les Campanilles: Bonic, ràpit i pendent per baixar i bones vistes del Barranc.
Font de les Creus: Lloc de descans i refresc a Vilaplana.
Vilaplana

1. Maneeel esto es para nota! vaya blog más chulo que te has currao... Me dan ganas de ir a la montaña a hacer piernas que ya me hace falta, ya..
    Te pienso hacer propaganda en el trabajo que como te he dicho tengo algunos compañeros con los que compartes afición y seguro que les interesa.

Felicidades!!!

Alberto

2. Un blog molt maco. felicitats i enhorabona. La informació és detallada, clara , àmplia. Perfecte. Moltes gràcies. Una pàgina molt útil.