dimarts, 18 de maig del 2010

Colldejou- La Mola circular

A finals de gener en una reunió del Grup Ciclista del Port, ens vam trobar el Paco i Jo i vam decidir fer els Carros de foc. En aquesta aventura es va afegir més tard el Julià. A  partir d'aquí hem anat fent una mica de planificació per tal d'arribar amb bones condicions a la data senyalada, la última setmana de juny. El dia d'avui iniciem la primera sortida.
14-02-2010 Un dia d'hivern sense núvols, cel serè, una mica de calitja i molt de vent. La setmana abans va estar nevant a cotes baixes i el fred es fa sentir força. En principi volíem fer una ruta circular tal com hem fet però tornant a pujar a la Miranda abans de baixar a Colldejou, però no va ser possible. El temps ens va fer acovardir.
Com arribar-hi:
Sortim de Tarragona, anem a buscar la carretera nacional direcció València, ara han fet ja part del desdoblament, i agafem la sortida de Mont-roig, seguim recta direcció Colldejou. Anem a la plaça del poble i aparquem el cotxe.
Colldejou- La Mola pel Portell de la Cova- Coll del Guix- Colldejou.
08:55 (0'0km) 455m.- Sortim per la part de d'alt del poble, anem a buscar el GR 7 per seguir-lo direcció l'Argentera. Anem per un senderó costerut i pedregós que més amunt es converteix en pista. Fa molt fred i vent, estem a temperatures baix cero segurament. Entrem cap el Coll de Freginals per tenir una bona vista de la Mola des d'aquest costat.
La Mola cara est
09:30 (1'6km) 583m.- Arribem a la Font freda, i ben freda que està, no raja ni aigua. Seguim el GR vigilant les marques ja que hi han alguns creuaments i ens podem despistar.
Font Freda
09:42 (2'4km) 620m.- Trobem un indicador on posa La Torre de Fontaubella, Argentera, La Mola. Agafem cap a la Mola, girem a l'esquerra 100º. Als pocs metres hi ha un altre indicador, seguim igual cap a la Mola.
Pugem pel Canal del Batllet, un sender boscos i molt empinat continuant per una tartera i pel Portell de la Cova.
Portell de la Cova
10:21 (4'1km) 917m.- Fem cap dalt La Mola. Fa una aire congelat i fort. Veiem les vistes i ens refugiem a la Torre per menjar alguna cosa.
Dalt la Mola
Bassot de la Mola
10:52 (5'2km) 886m.- Anem a veure el Bassot de la Mola, està congelat. Marxem ràpid per avall. Seguim pel GR per un senderó que baixa pel Portell de les Processons.
GR de baixada
11:33 (7'1km) 630m.- Arribem al Coll del Guix. Aquí es creuen diversos camins, nosaltres anem cap a Colldejou, avall a l'esquerra.
Coll del Guix
11:57 (9'0km) 455m.- Parem al restaurant de la Hípica, bon lloc per dinar, al menú a bon preu i quantitat. Avui no hem fet prou gana i continuem fins el poble.
12:11 (10'2km) 435m.- Arribem al poble i donem acabada l'excursió.
Distància: 10,2 km
Desnivell: 835 m
Dificultat: Normal
Temps total: 3:22 h
Temps en Moviment: 2:51 h

Punts d’interès:
Colldejou: Poble de muntanya bonic i acollidor.
Font Freda: es pot agafar aigua.
Cova de la Mola
Cim de la Mola: Bones vistes a tot el voltant. Amb bon temps es pot veure Mallorca. També hi ha la Torre i el Bassot.

1. Aquest bloc comença a ser interesant, molt ben explicat i.... documentat !! endavant.