dijous, 20 de desembre del 2012

De Vilaplana a la Mussara pujant per Garrigots i baixant per Campanilles.

01-12-2012.- Avui tenim un dia bastant clar, ventós a les parts altes i fred. Decidim anar a la Mussara per la cara sud des de Vilaplana ja que estem refugiats del vent i ens toca el solet.
Pujarem per la zona dels Garrigots, que no la conec i a la baixada decidirem segons l'hora i les ganes per on la fem.
Al final hem baixat per Campanilles, la ruta més recta i curta, encara que també més empinada.

Vilaplana- Camí dels Garrigots- Mas de la Patinya- Mas de Pistol- Coll de les Pinedes- La Mussara- Camí de les Campanilles- Camí de les Torres- Font de les Creus- Vilaplana.

08:49 (0'0km) 377m.- Sortim de Vilaplana des de l'aparcament que està al est de la sortida del poble.

Hi trobem pals i cartells indicadors. Seguim pel camí dels Garrigots.
El Camí va pujant sense massa pendent però continuada.
Trobem alguna cruïlla però està indicat i amb marques grogues.

09:40 (2'0km) 532m.- Font del Mario, el camí segueix amunt a la dreta.

10:15 (3'5km) 727m.- Cruïlla de la Font del Pistol, seguim recta amunt.

10:25 (3'8km) 777m.- Cruïlla important, el camí principal va a l'esquerra, també ens porta dalt però dona més volta.
Nosaltres anem a la dreta, als 100 m hem de deixar el camí que aniria pel cingle, i anar amunt a l'esquerra per un senderó, hi han unes fites al terra.

10:34 (4'1km) 803m.- Mas del Pistol, un mas abandonat amb molt bones vistes.

El sender puja dret i després va a l'esquerra més pla.

Seguim amunt fins arribar a la pista principal. Es la que ve de l'altre camí que hem deixat abans. Anem a la dreta bastant pla.

Trobem uns marges on parem a esmorzar uns 20', hi ha molt bones vistes i estem protegits del vent.
A les 11:18 seguim la marxa per la pista.

11:24 (5'8km) 850m.- Deixem la pista que ens portaria a les Tosques i agafem un sender amunt a l'esquerra pel mig del bosc. Als 100 m arribem a un altre camí, anem a la dreta direcció la Mussara.
Passem per les Roquetes, un pou antic i un rierol glaçat.

12:02 (7'1km) 992m.- Arribem a la Mussara.

Bonic poble abandonat, amb quatre cases i una església derruïda i unes vistes espectaculars.

Des de dalt de tot el cingle, darrera les cases, surt el camí de les Campanilles que baixa bastant escarpat i directe cap a Vilaplana.

12:22 (7'6km) 866m.- Creuem el camí que va de Garrigots a les Tosques, seguim recta avall.
Passem per la Trona i seguim baixant pel camí de les Torres.

Hi ha veiem el poble, el camí s'aplana una mica, després es torna formigonat per empalmar amb el camí que ve de dalt les Tosques. Recta avall, passem per la Font de les Creus i pujant entrem al poble.

13:38 (11'3km) 377m.- Anem a la dreta fins la sortida del poble on tenim el cotxe i donem per acabada l'excursió.