dissabte, 15 de desembre del 2012

De Figuerola al Tossal Gros.

10-11-2012.-Ens dirigim cap a Figuerola per fer una volta circular pujant al Tossal Gros. El temps no es gaire bo, fa fred, hi ha boira  el terreny està bastant mullat per la pluja d'aquests dies i la boira pixanera d'avui.
Per això la pujada ha estat una mica penosa i les vistes del paisatge nul•les, i hem decidit baixar pel mateix lloc ja que la part oest es més empinada i perillosa en mullat.
Al arribar baix, s'ha aclarit una mica i hem decidit allargar la ruta un ratet més passant per la Font de les Escanals abans de tornar al poble.

Figuerola- Coll de Coloma- Tossal Gros- Coll de Coloma- cruïlla direcció Miramar- Font de les Escanals- Figuerola.

08:54 (0'0km) 519m.- Aparquem dalt de tot del poble en una esplanada darrera la església i anem direcció Miramar per una pista ample.
Passem de llarg la cruïlla de Gr i seguim la pista cap a la dreta.

09:02 (0'6km) 532m.- Després d'una corba pronunciada agafem un camí a la dreta que gira 180º i puja amunt.
Seguim tota la pista principal fins dalt el Coll. Passem una cadena i deixem diversos camins.

09:51 (3'3km) 767m.- Coll de Coloma.

Al arribar aquí la pista gira a la dreta i tira avall. Nosaltres anem direcció oest cap dalt per un sender ben marcat.

El seguim pujant diversos trams de roques amb algun pas una mica aeri.

10:15 (4'1km) 867m.- Cim del Tossal Gros. Foto de rigor i avall que fa fred i vent. No es veu res.

Tornem pel mateix camí. Arribem al Coll de Coloma a les 10:40. Pista avall per on hem vingut.

11:17 (6'7km) 616m.- Agafem un camí pla a la dreta direcció oest.
Trobem una cruïlla, anem avall a l'esquerra, passem un parell de creuaments fins arribar a un pal indicador.
Anem a l'esquerra direcció Font de les Escanals.

11:46 (8'5km) 510m.- Font de les Escanals, bonic paratge, unes fotos i cap el poble.

11:56 (9'0km) 510m.- Arribem a Figuerola, anem cap el cotxe, visitem el poble i cap a casa.

Mapa 3D:

Distància: 9'12 km.
Dificultat: Mitja, més que res per anar amb compte si es va en nens.