diumenge, 15 d’abril del 2012

Ruta Btt pels Ports des del Pantà d’ Ulldecona.

08-04-12.- Sortida dureta amb Btt pels Ports, després de que el divendres passat varem anul·lar-la pel mal temps.
Al final només hem anat 3 sols, J.M., Ramón i Jo.
Pel matí ha fet molt vent, quasi huracanat, que ens feia patí bastant, ja que les ratxes ens feien fora del camí. També hem tingut bastant fred, al refugi estàvem a 4'3ºC a les 11 del matí.
Per altre banda la ruta ha sigut molt bonica, i variada, amb pujades dures i llargues, senders i trialeres de pujada i baixada, zones boscoses i zones pedregoses.

Pantà d’ Ulldecona - Racó d'Avellanar- Faig Pare- Pla de les Llebres- Ref. de la Font Ferrera- Pinar Pla- Fredes- El Boixar- Mas de la Pastora- La Pobla de Benifassà- Los Estrets- Pantà.

08:22 (0'0km) 478m.- Sortim del Pantà direcció nord per la pista que s'endinsa per la cua.
Seguim la pista principal que primer va fent puja baixa,després passa el riu i va pujant més fort amb algunes rampes dures.
Als 5'7km trobem una cadena que talla la pista als vehicles.
A l'esquerra hi ha un sortint que podem veure el barranc de on venim. Passem la cadena i seguim la pista.

09:52 (14'9km) 980m.- Cruïlla de camins. Aquí ara anem a la dreta cap el Faig i després hem de tornar per anar a l'esquerra. Passem la font del retaule i seguim amunt per la pista.

10:05 (16'8km) 1080m.- Faig Pare, gran arbre monumental impressionant per les seves dimensions i antiguitat, parem uns 10', unes fotos i tornem per on hem vingut.
A les 10:21 tornem a estar a la cruïlla per on hem pujat. Seguim recta amunt.

10:48 (22'6km) 1205m.- Trobem el Gr i l'agafem a l'esquerra. Hem d'anar en compte que als 1'5km, després d'una tanca, deixem la pista principal per agafar un sender a l'esquerra.
El sender està arreglat i es fa perfectament, per passar la font del Baciol millor baixar, la resta es fa tot.
Arribem altre vegada a la pista i seguim a l'esquerra. Als 500m la deixem, seguim recta cap el Refugi, està indicat, passem una tanca i més endavant el trobem.

11:19 (27'8km) 1167m.- Refugi de la Font Ferrera, estem a 4'3º, fa força fred. Es gratificant esmorzar al costat de l'estufa de llenya. Parem uns 20' i seguim la ruta pel Gr-7 que travessa el bosc i va cap amunt per un senderó.
El sender puja empinat i s'ha de fer algun tram a peu, després baixa fins la pista.

12:14 (30'2km) 1172m.- Pinar Pla, girem a l'esquerra seguint el Gr direcció Sud. Sender trialero pedregós que es pot anar fent.
12:50 (33'8km) 1088m.- Arribem al poble de Fredes, el travessem i sortim per la carretera.
Als 500m agafem un camí de pujada que surt per la dreta, seguim el Gr. Primer un sender empinat amunt, després tendència a baixar per anar pel bosc,
 fins trobar una trialera picada avall, planegem una mica, passem un riu i arribem a una pista, la seguim amunt fins l'entrada al poble.

13:34 (40'0km) 1051m.- Arribem als rentadors del Boixar. Aquí agafem aigua, la temperatura ja a millorat una mica, 5' i seguim.

No pugem al poble, agafem el camí que hi ha a l'esquerra i anem fins la carretera, al arribar-hi anem a la dreta i a la cruïlla abans d'arribar la poble amunt a l'esquerra.
Pugem fins el camí que porta a una casa, empalmem amb el Gr un altre cop i deixem la carretera cap a l'esquerra. Seguim la pista que va fent puja baixes bastant rodadora.

14:11 (45'5km) 1163m.- ¡Ull! aquí arribem a una pista l'agafem a l'esquerra i la tornem a deixar cap a l'esquerra deixant el Gr. Baixem per pista després per camí i al final per sender, passant pel Mas de Sinfores i fins el Mas de la Pastora pel barranc de l'Abellanar.
Seguim per la pista direcció la Pobla.
14:55 (54'0km) 665m.- La Pobla de Benifassà. Hem fet gana i parem a dinar. No es dinar malament i no gaire card, però tarden 2 hores reals, una passada, menys mal que quasi que ho tenim tot fet.
Sortim a les 16:57 per la carretera que ens porta a Ballestar, als 1300m anem a la dreta per un camí direcció el pobla, després de fer la pujada cap el poble, abans d'entrar-hi girem avall a la dreta per un camí empinat i pedregós direcció los Estrets.
Seguim el curs del riu Verd fins la cua del pantà està bastant sec. Anem pel costat per un sender que de tant en tant hi han escales que les hem de pujar i baixar fins que arribem a la carretera. La seguim, passem la pressa i arribem al aparcament on hem deixat el cotxe.

17:46 (63km) 484m.- Acabem la ruta, dureta, bonica i variada. Ara ens canviem i cap a casa.

Nota:
El track ja està corregit d'alguna errada que hem tingut, nosaltres hem fet 67 km i 2300 de desnivell +.
Hem estat 2 h de rellotge per dinar.