divendres, 10 de juny del 2011

Eriste.- Pleta de l'Estallo- Refugi Àngel Orús

14-05-2011.- Un bon dia de Maig ens ajuntem 12 persones per fer el Pic de Bardamina. Uns som amics uns altres amics d'amics uns coneguts dels amics i altres amics dels amics dels coneguts etc jajaja.
Avui faré 5 cèntims de l'aproximació des del pàrking de la Pleta del Estallo fins el Refugi. Demà la pujada al cim.
Hem tingut un dia remullat, quant estàvem dinant al poble, ha caigut una d'aigua de cuidado. Per sort hem fet una mica de temps anant a comprar a Benasque alguna cosa per menjar demà, i a parat de ploure.
Després a la pujada ens a respectat el temps.

Com arribar-hi:
Sortim de Tarragona per la carretera de Reus, agafem el desviament direcció Montblanc i d'aquí la carretera de Lleida. Sortim de Lleida direcció Viella fins que trobem el desviament de Benabarre i Graus on girem a l'esquerra. Des de Graus seguim direcció a Benasque. Abans d'arribar-hi trobem el poble d'Eriste on agafem una pista direcció Nord que ens portarà fins el aparcament de la Pleta d'Estallo on deixem el cotxe.

Pleta d'Estallo- Cascada d'Espigantosa- Palanca del Presentet- Pleta del Forcau- Refugi d'Àngel Orús.

Sortint del aparcament
17:54 (0,0km) 1546m.- Sortim de l'aparcament per un sender pel mig del bosc on trobem, a la poca estona a l'esquerra, la cascada d'Espigantosa.
Cascada d'Espigantosa
Seguim amunt i passem el Pont d'Espigantosa que travessa el riu.
Pont d'Espigantosa
Anem sentint el soroll de l'aigua de la cascada i en una corba de dretes veiem un sender que va a l'esquerra on es interessant anar-hi per veure in situ la caiguda d'aigua per sobre nostre. Es impressionant sobre tot en aquesta època del any que baixa amb molta força.
Sota la Cascada d'Espigantosa
Seguim sender amunt, trobem una zona de risc d'allaus, quant hi ha neu hem d'anar amb precaució. El sender es bonic i entretingut.
Bonic sender de pujada
18:30 (2,5km) 1771m.- Arribem a la palanca de Presentet.
Palanca de Presentet
A la vora si poden fer boniques fotos on es veu el riu, la vall i la Serra de Llardana al fons.
El riu, la vall i la Serra de Llardana
Al cap d'una estona s'empina fort pujant fent ziga-zagues.
19:34 (5,1km) 2123m.- Arribem al Refugi d'Àngel Orús, on esperarem als que falta per venir, després soparem i farem nit.