CAMINS I SENDERS A PEU I AMB BTT.
AMB ELS SEUS TRACKS, DESCRIPCIONS, EXPERIÈNCIES I RECOMANACIONS.

Traductor

dijous, 30 de setembre del 2010

Triatló Popular de Tarragona 2010

Introducció:
26-09-2010.- L’últim diumenge de setembre es realitza aquest triatló que ja va per la tretzena edició.
Em decideixo a fer-lo per primera vegada. He estat unes quantes setmanes nedant, corrent i en bici, menys del que hagués volgut.
No he fet transicions, ni series, ni tampoc dobles entrenaments, per la qual cosa em considero no massa preparat, bé per acabar-lo i millorable.
La participació va ser bastant nombrosa, uns 300 participants.
Les circumstàncies de la cursa son una mica especials. Un dia fred a primeres hores, l'aigua no gaire freda, l'organització millorable, i una mica d'enrenou en les diferents disciplines i classificacions.
M'explico:
A l'aigua els competidors fan trampes, s'enganyen ells mateixos, però emprenya una mica veure que et passen davant tallant el recorregut i cansant-se menys. Després costa molt recuperar el tram perdut. Es veu que ja ha passat altres cops, l'organització va posar unes corxeres per delimitar el recorregut però la gent s'ho passa pel forro.

En el tram de bici, algun fillet, per diu suau, va canviar algunes cintes de lloc i bastants participants vam retallar el circuit per la costa del gas, que també es per on va passar l'any passat, la qual cosa no ens va estranyar massa.

La cursa a peu cap conflicte.

La Cursa:
Em pensava que anava sobre el 50 i quant surto del aigua hi han més de 150 persones davant meu. Surto molt cansat ja que no he pogut nadar bé, he rebut cops per tot arreu, he tragat aigua i a demes molta gent per davant.
Faig la transició amb una mica d'incertesa ja que no l'he entrenat.
Surto ràpid però no del tot ja que m'he de recuperar, poc a poc vaig agafant ritme i passant gent, pel riu a plat esperant que algú em passés ràpid i agafar-li la roda, però no va ser així. Segueixo remuntant a la pujada i a partir de la costa del gas "a muerte" cap baix i pel riu. Al sortir del riu em diuen que vaig el 16 i m'estranya moltíssim, penso "alguna cosa a passat".
Arribo a la segona transició amb uns quants corredors a roda meva. La faig bastant bé (m'he ficat una tanca als cordons per no tenir que lligar-los i m'ha anat bé).
Començo a córrer com un pato marejat, les cames no em van. Cada vegada vaig millor però el recorregut es curt. Passo un parell de corredors però a mi em passen 5. Arribo a la meta fent un esprint final amb un altre corredor que m'apreta als últims metres, però no el puc aguantar i em passa, bueno que hem de fer, ens donem la mà i una altra vegada serà.

He fet 1h 15' 16'' he quedat el 20 de la general, que podria ser ben bé el 40 si tots haguéssim fet el circuit complert, Jo hagués fet uns 12' més, (ho he comprovat al anar a marcar el track), i el 1er de la meva categoria.

Conclusió:
A l’arribada ningú content, els que vam arribar dels primers, per que no vam fer el circuit complert i no va haver trofeus.
Els que van fer tot el recorregut, per que no van guanyar i no van veure recompensat el seu esforç.
Per a mi una nova experiència, segurament repetiré l'any vinent esperant que no hagi tants enrenous i s'arreglin les deficiències.

El mapa del track l'he fet a posteriori ja que el dia de la cursa portava el GPS però no el vaig posar en marxa. El circuit blau es el de nadar, que l'he pintat a mà, el de BTT es verd i  el vermell el de córrer. El curt de bici es una ratlla grogue.
El llarg de bici també l'he fet, es molt bonic i divertit, llàstima que no el vaig fer per que crec que hagués millorat.

Quatre fotos:
Abans de començar
 La sortida
Els box
 Sortida amb la bici
Amb la bici pel riu
Sortint corrent
Tornant corrent de l'escollera 
La arribada
Mapa:
Mapa 3D:
Perfil del tram en bici:
Dades tècniques:
Distància: 400m- 17'1km (21'3km) - 3'8km
Desnivell +: 182 m.
Temps total: 1h 15' 16'' (+ 11' 45'')

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada