dimecres, 16 de juny del 2010

La Morera de Montsant- Grau dels Barrots- Toll de l'Ou- Clot del Cirer- Grau de Salfores

03-04-2010.- Ruta molt bonica amb paisatges diferents, recorrent part del Montsant amb vistes exteriors al Priorat i interiors als Ventadors i al Barranc dels Pèlags entre d'altres. Recorrem dos bonics Graus el dels Barrots tancat entre escletxes i sota roques i el Grau de Salfores més aeri i visual amb tot el Priorat als peus. També anem al Toll de l'Ou punt central de tot el Montsant.
Com arribar-hi:
Sortim de Tarragona per la carretera de Reus, seguim direcció Falset i a la cruïlla de Les Borges anem fins Alforja, pugem el Coll i seguim fins a Cornudella, aquí agafem la carretera de La Morera i al entrar al poble deixem el cotxe.
La Morera del Montsant- Grau dels Barrots- Racó dels Boixets- Serra Major- Toll de l'Ou- Camí de la Pleta- Font de les Canaletes- Cova de Soronelles- Piló dels Senyalets- Clot del Cirer- Grau de Salfores- La Morera.
07:22 (0'0km) 749m.- Sortim del poble per dalt, direcció la muntanya. Trobem indicadors, anem direcció el Grau dels Barrots, cap a la dreta.
07:41 (1'2km) 872m.- Trobem una cruïlla amb un indicador trencat on ha de dir Grau del Carrasclet recte, Grau dels Barrots a l'esquerra, anem a l'esquerra.
07:56 (1'8km) 1014m.- Ens introduïm a la muntanya per una escletxa, entre roques pugem per uns barrots clavats a la pedra. Al Arribar dalt anem a l'esquerra a veure les vistes. El camí continua per la dreta.
Escletxa per entrar al Grau dels Barrots
08:16 (2'6km) 1048m.- Arribem al Racó dels Boixets. Trobem un indicador, anem cap a l'esquerra, pugem entre roques direcció la Serra Major. Pel camí trobem diversos indicadors, hem d'anar cap a Ulldemolins i el Toll de l'Ou.
Racó dels Boixets
08:33 (3'7km) 1139m.- Serra Major. Cruïlla de 4 camins, anem recte avall pel GR 171.
08:55 (5'4km) 1016m.- Cruïlla de camins, a l'esquerra la Cova de l'Os, a la dreta gira fort i baixa cap el Toll de l'Ou.
09:14 (6'3km) 840m.- Arribem al Toll de l'Ou, recorrem els racons i basses i mengem alguna cosa.
Toll de l'Ou
09:30 Pugem per on hem baixat i als 50m agafem un sender que va a la dreta.
09:46 (7'5km) 932m.- Arribem a una cruïlla, seguim el PR cap a la dreta per un sender bastant tancat, es el Camí de la Pleta. Als 100m hi ha una bifurcació anem recte per dalt. Per baix aniríem al Pont Natural. Seguim el senderó passem per la Roca del Colom.
Camí de la Pleta
10:37 (10'2km) 804m.- Trobem la Font de les Canaletes, després pugem amunt per unes roques i girem fort a l'esquerra. Hi ha un pal indicador, anem cap a la Serra Major.
11:07 (11'4km) 954m.- Arribem a la Cova de Soronelles. Seguim el camí que als 200m gira a l'esquerra.
Cova de Soronelles
11:23 (12'3km) 1008m.- Cruïlla de camins, deixem el barranc, hem d'anar amunt fort a la dreta.
11:35 (12'8km) 1109.- Arribem al Piló dels Senyalets. Seguim per dalt a la dreta.
11:41 (13'2km) 1095m.- Trobem el Pi de Cugat. Hi ha un pal indicador, anem cap baix a la dreta cap el Clot del Cirer.
Clot del Cirer
11:50 (13'7km) 1003m.- Clot del Cirer, espectacular lloc amb bona gespa, aigua corrent i ombra per descansar una estona. Sortim cap baix i als 200m trobem el PR que l'agafem cap a l'esquerra i amunt.
12:10 (14'4km) 1090.- Arribem dalt la Serra i seguim pel PR recta avall.
12:34 (15'9km) 984m.- Girem el Cingle dels Sacs i baixem pel Grau de Salfores, baixada llarga, pedregosa i picada.
Grau de Salfores
13:13 (18'6km) 757m.- Arribem a la Morera del Montsant, anem cap el cotxe i donem per acabada l'excursió.
Distància: 19'29 km.
Desnivell acumulat +: 1250 m.
Dificultat: Alta
Temps total: 5 h. 51'
Temps en moviment: 5 h. 27'

Descarregar el Track: http://es.wikiloc.com/wikiloc/view.do?&id=973779

Punts d'interès:
La Morera del Montsant: Bonic poble de muntanya.
Grau dels Barrots: Grau entre roques i amb Barrots per pujar-hi. No massa complicat.
Racó dels Boixets: Racó amb ombra i bones vistes per veure.
Toll de l'Ou: Tolls, basses i caigudes d'aigua per refrescar-se.
Font de Canaletes: Font d'aigua corrent.
Cova del Soronelles: Bonica cova típica del Montsant.
Piló de Senyalets: Punt geodèsic creuament de molts camins.
Pi del Cugat: Pi solitari.
Clot del Cirer: Lloc especial amb bona gespa, aigua corrent i ombra per descansar una estona.
Grau del Salfores: Baixada llarga, pedregosa i picada amb bones vistes del Priorat.

1. Hola tio em dic Xavier, i he vist el teu blog i m´agradat molt, aquest passat diumenge vam fer els barrots però vam tenir que recular per la pluja. He vist que tu l´has fet i m´he descarregat el teu track a veure si el podem seguir millor.
    Ja et comentare si ho hem fet...