divendres, 4 de juny del 2010

Ermita del Remei d'Alcover- Fonts del Glorieta- Ermita de les Virtuts circular

14-03-2010.- Es un diumenge pel matí de finals d'hivern. Aquesta setmana ha nevat, cosa poc habitual en aquests indrets tan propers a la costa. Es un dia clar i solejat però fa fred.
He quedat amb el Paco per fer un altra caminada per seguir preparant les cames per aquest estiu fer Carros de Foc.
Com arribar-hi:
Sortim de Tarragona per la carretera de Reus. Abans d'entrar-hi agafem el desviament cap a Montblanc per la carretera desdoblada. A la cruïlla d'Alcover girem a la dreta, el poble està a l'esquerra, hem de passar per sota la carretera.
A la entrada del poble agafem a la dreta i anem a buscar la carretera de Mont-ral. A la sortida del poble la carretera gira fort a la dreta, nosaltres seguim  recta per un camí asfaltat que indica Ermita del Remei.
Deixem el cotxe a la mateixa Ermita. Si volguéssim caminar menys, ara es pot arribar amb cotxe fins els Molins on han habilitat un gran aparcament, serveis per jugar els nens etc. Al tornar podem fer cap aquí mateix, si ho fem així l'excursió s’escurça 3 km.
Ermita del Remei- Molins de Tarrés- Niu de l'Àliga- Molins Nous- Antics Molins del Glorieta- Fons del Glorieta- Grau del Mal Pas- Mas de Tinet- Ermita de les Virtuts- Mas de Monrava- Molins de Capellans- carretera PR 20.1- Ermita del Remei.
08:56 (0'0km) 328m.- Sortim de l'Ermita del Remei amb bon temps i una mica de fred, i anem per la pista principal del Niu de l'Àliga.
09:07 1'0km) 340m.- Arribem als Molins de Tarrés. Ara està arreglat i es pot arribar en cotxe, hi ha lloc per jugar els nens i un gran aparcament. Seguim per la pista principal.
09:12 (1'5km) 339m.- Cruïlla de camins, al camí de la dreta hi ha un cable llarg, anem recta pel camí de l'esquerra. Seguim pel PR pista principal. El camí va pujant
09:27 (2'8km) 376m.- Passem una tanca i seguim la pista endavant, segueix pujant suau.
09:39 (3'9km) 436m.- Hem de passar el riu per unes roques, després puja més fort. Trobem un senderó que surt a l'esquerra, si volem anar al Niu de l'Àliga l'hem de agafar. Continuem pujant per un senderó estret i empinat. Trobem unes cases derruïdes, "Els Molins Nous" i seguim pujant.
Senderó que puja del Niu de l’Àliga
10:00 (4'8km) 616m.- Arribem als Antics Molins. A la dreta hi ha un canal, el seguim per dintre. Per aquí es pot arribar a una pista que baixa de la carretera de Mont-ral. Tornem arrere per anar cap a les Fonts del Glorieta.
10:13 (5'4km) 621m.- Hi ha una esplanadeta, entrem per un senderó a l'esquerra direcció al riu. Trobem unes basses espectaculars amb unes vistes impressionants. Seguim el curs del riu amunt.
Fonts del Glorieta
10:27 (5'8km) 623m.- Creuem el riu, pugem per un senderó emboscat molt bonic, després puja més fort.
Passant el riu Glorieta
10:45 (6'7km) 716m.- Arribem a la cruïlla del Grau del Mal Pas que baixa per la dreta. Hi ha un indicador, nosaltres seguim recta. El sender baixa una mica per arribar a una pista que és la que ve de l'Albiol.
Senderó amb la cruïlla del Grau del Mal Pas
10:58 (7'5km) 699m.- Després de seguir per la pista, arribem a una cruïlla on surt un senderó que baixa per l'esquerra.
11:05 (8'1km) 662m.- Arribem a un camí que baixa per la dreta que ve de la pista principal, seguim recta avall.
11:08 (8'2km) 632m.- Arribem a l'Ermita de les Virtuts. Parem a fer un mos, i ens seiem a observar les precioses vistes de la vall.
Vista des de l'Ermita de les Virtuts
11:25 Sortim de l'Ermita i agafem un senderó a l'esquerra que va a mitja alçada baixant cap a la vall.
11:40 (9'3km) 517m.- Cruïlla de camins anem a l'esquerra avall fort. al arribar baix hi ha una cruïlla on hem d'anar a la dreta cap el Mas de Monrava. Trobem diverses cruïlles on sempre anem a la dreta fins arribar als Molins.
12:04 (11'0km) 316m.- Estem a la pista ampla, trobem una pista que gira a l'esquerra i puja una mica, (si hem deixat el cotxe als Molins pugem a l'esquerra i ja hem arribat), nosaltres seguim recta per la pista per allargar una mica la ruta.
12:21 (12'7km) 273m.- Arribem a la carretereta que ve d'Alcover, girem a l'esquerra amunt.
12:34 (13'8km) 338m.- Hem seguit la carretera fins l'Ermita i donem per acabada l'excursió.
Distància: 13'95 km.
Dificultat: Mitja
Temps total: 3 h. 39'
Temps en moviment: 3 h. 17'

Nota:  Podem deixar el cotxe als Molins de Tarrés i escurcem l'excursió 2'7 km.

Punts d’interès:
Ermita del Remei: Ermita, font d'aigua fresca i restaurant.
Molins de Tarrés: Lloc d'esbarjo i zona d'aparcament.
Niu de l'Àliga: Cascada i bassa per banyar-se, bastant freda.
Fonts del Glorieta: Vistes espectaculars de la Vall  amb basses i cascades.
Sender del Grau del Mal Pas: Senderó espectacular humit i boscos.
Ermita de les Virtuts: Ermita en ruïnes amb molt bones vistes de la Vall des de l'altra costat.