dimecres, 5 de maig del 2010

Montsant Clàssic + Graus de Carrasclet i Carabassal

01-05-2010 Es un dia poc agradable degut al plugim i a la poca visibilitat.
El Paco i Jo hem quedat per fer una ruta circular que ens permeti anar completant el nostre coneixement del Montsant i continuar fent la nostra preparació per fer els Carros de fóc aquest estiu.
Com arribar-hi:
Sortim de Tarragona i ens dirigim a Reus, seguim per la carretera de Falset i al creuament de Les Borges girem a la dreta. Seguim fins Alforja, pujem el coll d'Alforja i continuem fins a Cornudella.
A la sortida del poble a la esquerra hi ha un camí que ens portarà a la Ermita de S. Joan de Codolar, on al costat de l'Ermita deixem el cotxe.
San Joan de Codolar- Albarca- Ermita de la Mare de Deu Montsant- Roca Corbatera- Pas del Gat- Serra Major- Cova Santa- Grau del Carabassal- La Morera- Grau del Carrasclet- Serra Major- Cova Santa- San Joan de Codolar.
08:20 (0'0km) 748m.- Iniciem la ruta des de l'Ermita, aquí podem trobar a la Montserrat, es la única Ermitana que hi ha actualment en tot el Montsant.
Ermita de S. Joan de Codolar.
Travessem l'Ermita i ens dirigim pel camí de la Llistera cap a Albarca.
09:08 (3'6km) 792m.- Abans d'arribar al poble veiem un cartell que ens indica el Montsant per un sederó que puja fort a l'esquerra. El seguim fins arribar a una pista ample.
09:22 (4'6km) 922m.- Arribem a la pista, seguim pujant fins el Pla del Grau on agafem el camí cap a l'ermita de la Mare de Déu.
09:42 (6'1km) 1025m.- Arribem a l'Ermita de la Mare de Déu del Montsant.
Ermita de La Mare de Déu del Montsant.
Tornem enrere, però ara agafem el camí de la dreta, al arribar a baix al camí principal, seguim recta i a uns 50 m entrem per un senderó a la dreta, als pocs metres veiem que puja fort, l'agafem.
Al arribar a dalt hem d'anar a l'esquerrra, (nosaltres hem anat a la dreta i hem tingut que tornar, hem fet 1'4km de més i hem perdut 25'). Seguim el senderó fins la Roca Corbatera, es el punt més alt del Montsant.
10:35 (8'8km) 1163m.- Fem cim, en un dia clar hi hauria bones vistes, avui no.
Roca Corbatera.
Baixem per la cara Oest per un senderó fins arribaar a la cruïlla de la Font del Manyano i el Pas del Gat. L'agafem baixant per la Roca i seguin unes fites.
10:49 (9'2km) 1094m.- Arribem al Pas del Gat, llóc peculiar i entretingut.
Pas del Gat.
Seguim el senderonet per l'esquerra on arribem a la Font del Mayano. El senderó continua pel mig del bosc fins arribar a una zona rocosa per on pujarem fins la Serra Major.
11:07 (10'1km) 1123m.- Trobem un indicador de la Serra Major, agafem direcció Cabassers.
11:12 (10'4km).- Arribem a una creu on ens indique moltes direccions. Baixem a la esquerra cap a al Cova Santa. Passem per un creuament de senders que cap a la esquerra aniriem a la Cova del Moloner, anem a la dreta.
11:21 (10'9km) 1083m.- Cova Santa. Baixem uns metres i agafem un senderó que va a la dreta per demunt del cingle.
11:39 (12'1km).- Ens dirigim al Grau del Carabassal, passa entre roques i escletxes. Es un dles Graus més difícils del Montsant, está molt ben equipat amb cordes, escales i barres de ferro, no es apte per tots els públics.
Grau del Carabassal.
Passem sota la Cova dels Fareus.
12:38 (15'4km) 760m.- Seguint baixant pel camí dels Fareus arribem a La Morera on parem per esmorzar.i recuperar-nos de la humitat que portem damunt.
13:17 .- Sortim del poble direcció a la muntanya, trobem un indicador general, anem cap a l'esquerra direcció Grau dels Barrots.
Montsant amb boira.
13:32 (16'4km) 832m.- Trobem l'indicador dels Graus dels Barrots i del Carrasclet, seguim recta cap el Grau del Carrasclet.
Escletxa per on s'entra al Grau del Carrasclet.
13:47 (17'0km) 923m.- Aquest Grau diuen que es el més difícil del Montsant. Pujem per roques, no massa complicat, depres segueix per ferros clavats a les roques i cordes bastant complicat.
Grau del Carrasclet.
14:13 (17'8km) 1112m.- Arribem dalt del cingle i seguim cap a la dreta fins la Serra Major.
13:25 (18'7km) 1151m,. Trobem el GR 174-1 que seguirem fins arribar altra vegada a la Cova Santa.
14:49 (20'3km) 1083m.- Cova Santa, aquesta vegada seguirem recta avall pel GR.
15:22 ( 21'9km) 826m.- Trobem una cruilla que agafem a l'esquera i ens dirigim de nou cap al laparcament de l'ermita de S. Joan de Codolar.
15:33 (23'5km) 748m.- Donem per acabada l'excursió, ens dirigim a l'Ermita a beure una mica d'aigua fresca.
Distància: 23,5 km
Desnivell: 1276 m
Dificultat: Alta
Temps total: 7:12 h
Temps en Moviment: 6:01 h

Nota: Sense l’equivocació es pot reduir uns 25’ el temps, el territori mullat també ens ha fet endarrerir el temps previst. Per esmorzar hem tardat 25’mes.

Punts d’interès:
Ermita S. Joan de Codolar.- La única que te Ermitana de tot el Montsant.
Camí de la Llistera.- Senderó bonic amb bones vistes, aeri però sense perill.
Ermita Mare de Deu del Montsant.
Roca Corbatera.- Punt mes alt del Montsant.
Pas del Gat.- Pas peculiar estret, fàcil.
Font de Mayano.
Cova del Moloner.
Cova Santa.- Es pot entrar amb llanternes es fonda i bonica.
Grau del Carabassal.- Perillós, no recomanat a menors ni a gent amb vertigen. Equipat amb cordes, escales i barres de ferro.
Grau del Carrasclet.- Perillós, el més difícil del Montsant (diuen), equipat amb ferros a la roca, no recomanat a menors ni a gent amb vertigen.