dilluns, 2 de març del 2015

Aproximació cresta La Pez Bachimala.- Tabernés- Ibón Inferior de Bachimala.

19-06-2014.- Avui el Paco i Jo hem fet l'aproximació per fer en dos dies la cresta de la Pez Bachimala demà, i passat la cresta dels Culfredes.
Hem sortit de Tarragona divendres per la tarda després de treballar i hem anat fins el Refugi obert de Tabernés on hem deixat el cotxe.
Hem carregat tenda, sacs, menjar i estris necessaris pels dos dies i hem remuntat la vall del riu Zinqueta de la Pez fins el peu del barranc del Ibón.
Hem decidit fer la pujada per aquest barranc ja que es una ruta poc utilitzada i bastant desconeguda i així fer una ruta circular.
Després de fer-la ja sabem per que no va quasi ningú. Es molt complicada, empinada i no te un recorregut clar, per la qual cosa has d'anar buscant el pas adequat en cada moment i grimpant. També te passos aeris i exposats.
A nosaltres se’ns ha fet molt penosa ja que anàvem molt carregats, a més se'ns ha fet de nit.

18:38h 1722m.- Sortim del Refugi de Tabernés, baixem a un camí que va remuntant la vall del riu Zinqueta direcció nord.
19:12h 1801m.- Arribem al Bado de Bachimala, anem a l'esquerra per passar el barranc de la Madera per un pont de fusta, baixem al riu i passem a la vessant esquerra per un altre pont, on veiem el pluviòmetre.
Seguim direcció nord remuntant per un sender a trams poc marcat, trobem molta brossa de desgel i d'allaus.
19:56h 1980m.- Arribem al Pla de Baliner on desemboca el barranc del Ibón. Remuntem aquest barranc per la dreta de la cascada mirant la paret, direcció sud-est. Fem 400m. de desnivell directe, vertical i continuat bastant penos.
21:08h 2379m.- Després d'un ressalt de roca trobem un sender que ve de la dreta, es la via més tradicional per pujar cap el Ibon i per on tornarem l'endemà.
Anem esquerra nord-est remuntant ara molt més suau fins arribar al Ibon.
21:33h 2539m.- Arribem al Ibon Inferior de Bachimala. Està tot glaçat, ja es quasi fosc, busquem lloc per acampar i ens disposem a sopar.
Ara a descansar que ens esperen dos dies exigents.