dimarts, 24 de febrer del 2015

Tuca Forau de Neu (3080 m.)

03-05-2014.- Ahir a la tarda, al sortir de treballar, vam fer l'aproximació fins el Refugi Àngel Orús on hem dormit aquesta nit.
Hem tardat 1 hora i 21' en arribar al refugi, teníem que arribar abans de les 18'30 h., en un parell d'horetes tranquil•lament es fa i això comporta poder anar més tranquil per fer el cim l'endemà.
En principi volíem fer l'inici de la cresta de l'espadas fins la Tuca, però les circumstàncies del fort vent que ha bufat ens han fet desistir i només hem fet la Tuca ja que estava més resguardada.
A part del vent en les zones de raser s’estava força be amb el cel destapat i un bon solet.

Sortim del refugi a les 6:05h i ens dirigim NW camí del Possets, hi han indicadors.
Anem planejant i pujant fins arribar al inici de la canal fonda 7:30h.
Aquí fem reunió i decidim d'anar per la dreta del turonet per baixar després per l'esquerra.
Seguim cap a la canal fonda i la anem deixant girant cap a l'esquerra pujant per una pala pronunciada, 7:48h decidim parar a menjar alguna cosa, i abans d’arribar dalt el coll anem més a l'esquerra per protegir-nos del vent 07:57h. Si no hem de parar podem seguir recta amunt i fem cap al mateix lloc que anirem nosaltres.
08:19h Seguim la ruta, anem recta amunt fins arribar a un pla.
Planegem una estona rodegem el turó passem pel costat d'un llac gelat i seguint amunt ja veiem a la dreta el nostre objectiu. Davant a l'esquerra tenim el Pavots.
Hem de pujar el cim d'oest a est per la qual cosa l'hem de rodejar.
09:13h faig cim. Per la petita cresta hem tingut que anar molt en compte per les ratxes de vent tant fortes que ha fet.
Ens reunim, fem les fotos de rigor i a les 09:28 iniciem el descens.
Ara baixarem cap a la dreta del turó, el rodegem i fem una baixada més directa. Aprofitem per fer practiques de retenció de caiguda amb el piolet.
A les 10:20h fem cap al Ibon de Llardaneta seguim avall cap a l'est.
A les 10:28 en un bon raser fem una parada per repostar fins a les 10:47h que seguim la marxa.
D'aquí ja anem fins baix de tot, passem pel refugi però no parem i anem fins el cotxe.
A les 13:02h arribem al cotxe, i d'aquí a fer un bon dinar, que ens l'hem guanyat, i cap a casa.

Algunes fotos:

Mapa 3D:
Distància: 15,20 km.
Dificultat: Mitja.
Temps total: 1:20 h. aproximació. + 7h. cim i cotxe.