dilluns, 30 de desembre del 2013

Cursa Trailseries de Colldejou llarga 2013.

24-08-2013.- Avui el Toni i Jo hem anat a fer la cursa de Colldejou llarga.
Una cursa dureta però molt bonica i entretinguda. Amb dos pujadetes fortes a la Mola i a Llaberia i amb la dificultat afegida de que la última part la varem fer de nit, ja que la sortida ha estat a les 7 de la tarda.

Sortim de Colldejou pel Gr direcció l'Argentera, anem pujant progressiu direcció nord vorejant la Mola per la dreta.
Passem la font Freda i al arribar a la cruïlla anem pel camí de l'esquerra.
Seguim fins el Corral del Batllet, aquí fem un gir de 90º a l'esquerra i amunt per un sender ben empinat, al començament per mig del bosc i després, per la tartera que passa pel costat del portell de la Cova, fins dalt la Mola.
Ara a la dreta fem tota la Mola per dalt, anem pel costat de la Torre i de la Bassa per anar a buscar el Portell de les Processons.
D'aquí baixada directa pel Gr cap el Coll del Guix.
La cursa curta tira avall la dreta. Nosaltres a la llarga seguim recta direcció sud per un camí planer, que més baixa que puja, sense massa dificultat.
Arribem a la cruïlla on agafem el camí de Pratdip, als 200m girem a l'esquerra amunt on fem la segona pujada important del dia per un senderó empinat i tortuós.
Al arribar dalt anem direcció el Mont-redon, on abans d'arribar agafarem el camí a la dreta fins al poble de Llaberia.
Travessem el pobla amb aplaudiments i música que ens alegren i ens reconforten del patiment.
Ara pel Gr anem direcció nord-est fins el Portell de Llaberia.
Baixada sinuosa, pedregosa i pronunciada, passem per la font de l'Abellar fins la pista de Marçà a Colldejou.
Seguim recta a la dreta fins el Coll del Guix.
Baixem direcció Colldejou, però no, encara no acabem, a la cruïlla de camins anem a l'esquerra amunt cap el Coll de Freginals fins que trobem el Gr per on hem pujat al inici.
I ara sí, a la dreta i 2 km. tot avall fins arribar al poble.

Hem tardat 2h 33' 14" i hem quedat el 19 i 20 de la general.