dijous, 22 de desembre del 2011

Volta al Canigó: 1a etapa Volta a la Cerdanya Probike 2011.

17-09-2011.- 1a etapa de la Volta a la Cerdanya organitzada per Probike.
Després de fer un bon entrenament, m'he trobat que en aquestes últimes setmanes he tingut una tos no productiva i constant que m'ha tirat per terra tota la preparació. De totes maneres, ja estava apuntat i m'ha agradat molt fer-la encara que he patit més del conte.
La sortida es fa per parelles cada 2', per  sorteig a nosaltres ens ha tocat sortir els penúltims. Això ens ha permès anar passant gent durant la cursa i que no ens passes quasi ningú. Al contrari que l'endemà, que hem sortit quasi els primers i ens ha passat molta gent.
Aquesta etapa ha estat llarga i dura, amb bon temps inicial i que després ens ha plogut bastant. M'ha sabut greu pel company Jesús, ja que es fa per parelles, que ha tingut que adequar el seu ritme al meu i li he fet perdre temps.
Briefing i xerrada 1er dia
Volta al Canigó complerta des de Prats de Molló.

05:48 (0,0km) 740m.- Sortim de la plaça de Prats de Molló.
El primer dia varem sortir als antepenúltims per sorteix
Anem pel mig del poble per sortir a la carretera que va cap a La Preste.
Passat el creuament de la Forge deixarem la carretera.

06:25 (7,4km) 1079m.-  Deixem la carretera i anem a la dreta per una pista ample cap Reserva Natural i el Refugi dels Forquets.
La pujada la comencem de nit
Pujada continua i pronunciada, al principi bon terreny que es torna pedregós a la part superior, on has d'anar buscant la traçada bona.
La acabem de dia

08:42 (25,1km) 2292m.- Fem cim, ara una petita baixada cap a la Collada del Vent per pujar cap el Pla de Guillem 2300m, després fem la primera gran baixada per una pista llarga pronunciada i pedregosa.

09:25 (34,0km) 1741m.- Cruïlla del Refugi de les Mariailles, girem a l'esquerra però baixant pel segon camí que trobem. Seguim pista avall.

09:42 (39,5km) 1143m.- Coll de Jou, cruïlla de camins anem recta per la dreta avall. Comença l'asfaltat, seguim baixant fins arribar al poble de Casteil, girem a l'esquerra, agafem la carretera direcció Vernet les Bains.

09:54 (46,0km) 728m.- Vernet les Bains, final de la baixada, al mig de la recta agafem a la dreta amunt direcció Centre Ville, travessem la plaça anem a l'esquerra seguint la D27 direcció Fillols.

10:15 (51,2km) 791m.- Fillols, seguim recta direcció Taurinyà.

10:19 (51,9km) 811m.- Cruïlla, deixem la carretera i anem a la dreta direcció el càmping. Passat el càmping agafem una trialera entre dos pistes avall. Seguim baixant, trobem un tros de carretera, la deixem i girem a l'esquerra cap el Coll de Clarà.

10:37 (55,8km) 672m.- Coll de Clarà, agafem la segona pista a la dreta, es converteix en corriol. Arribem a Clarà, anem a la dreta, travessem un pont. A partir d'aquí la segona gran pujada del dia.
Aquest camí s'utilitza per anar a fer barranquisme

11:30 (62,3km) 864m.- Font i Refugi de Mas Malet, seguim pujant.

13:04 (72,6km) 1648m.- Abans de arribar al Prat de Grabera agafem un Gr a l'esquerra, hi ha un pal, no es molt clar. Anem amunt bastant a peu amb la bici al coll, ull! el Gr es bifurca, anem a l'esquerra.
Al arribar a un collet agafem un senderó complicat que baixa fent giragonses, després millora. Deixem el Gr i anem per un sender a la dreta.
Pel camí podem trobar algunes sorpreses
13:49 (76,6km) 1382m.- Prat Mitja, agafem un corriol a la dreta cap una pista, anem recta avall fins la carretera.

14:02 (80,0km) 1023m.- Arribem a la carretera anem a l'esquerra, seguim baixant. Trobem una cruïlla, anem a la dreta cap el Coll Palomere.

14:42 (87,2km) 1043m.- Coll Palomere, deixem la carretera, anem a la dreta, seguim pujant per la dreta.

15:49 (93,4km) 1422m.- Passem pel costat de les roïnes de la Torre, a partir d'aquí quasi tot baixada.

Aquí ens va caure la tempesta més gran de la meva vida. Ens van caure llamps i trons damunt mateix del cap, ens varem acollonar, no sabíem que fer, vaig apagar fins i tot el GPS.

15:55 (95,6km) 1400m.- Coll de la Descarga, arribem a la carretera, anem avall a l'esquerra.

16:08 (106,0km) 1167m.- Deixem la carretera, agafem una pista a la dreta. Als 500m sortim a una pista principal i girem a la dreta.

17:14 (119km) 1096m.- Arribem a la carretera D-74, anem a la dreta, passem La Llau i seguim direcció Prats de Molló.

17:42 (129km) 703m.- Prats de Molló, arribem a la plaça del poble i acabem la ruta.