dissabte, 21 de maig del 2011

La Mussara- Creu Trencada- Prades- La Febró- La Mussara

21-05-2011.- Ja anem acabant la preparació per fer la volta al Posets amb uns quants tres mils a primers de Juliol, i per avui hem preparat una ruteta llarga i amb una mica de desnivell. Es una zona coneguda però bonica de fer. El dia ens a acompanyat bastant i no se'ns a fet gens pesada.

Com arribar-hi:
Sortim de Tarragona per la carretera de Reus, agafem el desviament direcció a Falset i quant acaba l'autovia sortim a la dreta per la carretera de Maspujols i Vilaplana. Pugem el Coll de La Mussara, al arribar dalt anem a la dreta direcció La Febró i La Mussara. Deixarem el cotxe a l'entrada del creuament de la Mussara, hi ha una gran esplanada a la dreta.

La Mussara.- Coll de la Negra- Coll de la Tina- Gr Creu Trencada- Picorandan- Coll de Capafonts- Prades- Font del Cap del Pla- La Febró- Avencs de la Febró- Coll de la Negra.

7:41 (0,0km) 912m.- Sortim del Coll de la Negra que està al creuament de la carretera de la Mussara. Anem 100m per la carretera direcció Est.
Pugem per un senderó que ens porta a un camí ample on trobem un pal indicador.
Hem de creuar el camí i seguir recta cap el mig del bosc, hi ha un pal petit de fusta que posa Capafonts.
Seguim pel camí molt bonic i frondós fins arribar a una esplanadeta on es pedregosa i hem de pujar recta la petita paret de muntanya que ens trobem. Seguim el senderó a la dreta mig crestejant.
8:13 (2,4km) 1042m.- Coll de la Tina, aquí trobem el Gr anem cap al Nord, a l'esquerra.
08:22 (3,2km) 1010m.- Creu Trencada, es una creu de ferro foradada, també hi han pals indicadors. Seguim el Gr direcció Prades. Ara es un camí ample i pedregós que te alguns puja baixa amb pedra solta.
Creu Trencada
09:00 (6,6km) 951m.- Coll de Capafonts, veiem la carretera, anem una mica per un sender a l'esquerra i baixem directament al creuament.
Capafonts des de Picorandan
09:03 (7,0km) 936m.- Carretera Febró Prades. Seguim per la carretera cap a Prades uns 200m i entrem per un caminet a la dreta, seguim el Gr. Primer baixa una mica fins que creua un camí, a partir d'aquí puja fort.
09:19 (8,3km) 976m.- Cruïlla de camins, trobem un cartellet petit de fusta que ens marca Abellera a la dreta i Prades a l'esquerra pel Gr.
Cartell cap a Prades pel senderó
Anem cap a Prades per un senderó pel mig del bosc que després de pujar, baixa fort. Veiem el poble al fons.
Sender cap a Prades
Planegem una mica, passem per un toll d'aigua que està quasi sempre i arribem a una pista asfaltada que a la dreta ens portaria a l'Abellera.
Baixem a l'esquerra passem per d’Urbanització la cova de vidre, i el primer carrer a la dreta fins el final.
09:42 (10,2km) 944m.- Arribem a Prades, entrem per l'Arc  fins la plaça i anem a esmorzar.
Entrem a la plaça de Prades
A les 10:14 sortim direcció la carretera de la Febró. Al creuament amb la carretera d'Albarca agafem direcció La Febró pel costat dret pel camí vell de Reus.
Camí de la Font del Cap del Pla
10:39 (12,5km) 941m.- Arribem a la Font del Cap del Pla. La pista de la dreta porta cap a Siurana. Nosaltres només agafar el camí, davant mateix surt un sender que baixa i marcat amb PR (marques grogues i blanques).
Anem pel Barranc de Vinarroig cap a La Febró
Seguim avall pel Barranc de Vinarroig, hi ha un punt que hem de creuar el barranc cap a la dreta i seguim fins arribar a una pista on es veu la Febró dalt a l'esquera.
11:16 (15,4km) 748m.- La Febró, passem pel poble i davant de l’església agafem un camí que baixa cap el riu a la dreta.
Església de la Febró
Després puja una mica fins la carretera. 50m més endavant trobem la Font del Pubill i una pista que segueix recta, la seguim.
11:35 (16,8km) 806m.- Aquí deixem la pista principal i girem fort a la dreta. Als 500 m. deixem el camí i agafem un sender que puja pel Grau dels Avencs.
Sender cap els Avencs
11:56 (18,2km) 977m.- Els Avencs de La Febró. Si volem podem entrar-hi a la dreta, baixant unes roques i entrant a l'escletxa.
Avencs de la Febró
Seguim fins arribar a un creuament de camins que agafem a l'esquerra seguint el GR (marques vermelles i blanques). Aquí hi han pals indicadors.
12:14 (19,8km) 1018m.- Aquí ens hem de fixar ja que agafem un senderó que baixa per davant d'una bassa fins arribar directa al Coll de la Negra on tenim el cotxe.
La Mussara des del Coll
12:21 (20,3km) 962m.- Arribem al cotxe i acabem l'excursió.